Wiosna to najlepszy czas na przygotowanie się do zaproszenia potencjalnych gości na jesienne imprezy targowo-konferencyjne. Zastanawiasz się, która z form promocji przedtargowej jest właściwa dla Twojej firmy? Już nie musisz! Przesyłki pocztowe? Wiadomości mailowe? Firmowe koperty? Co może przynieść najlepsze efekty? Pamiętaj, że Twoja początkowa decyzja może zadecydować o końcowym skutku uczestnictwa w targach. Nie spiesz się zatem z podjęciem decyzji. Spójrz na wszystkie formy krytycznym okiem, analizując „za” i „przeciw” wszystkich dostępnych środków promocji przedtargowej.

 

Przesyłki pocztowe

Korzyścią tego środka promocji jest bezpośredni i namacalny sposób dostarczenia wiadomości do adresata.

Sporządzany przez Ciebie dokument możesz zaadresować zarówno imiennie, jak i do instytucji. Pamiętaj jednak, że pismo zaadresowane imieniem i nazwiskiem trafi nienaruszone do rąk adresata. Wpisując jedynie dział firmy, Twoja korespondencja będzie otwarta przez osobę przyjmująca pocztę i dopiero wówczas zostanie przekazana dalej. Kiedy zależy Ci, by Twoje pismo jak najszybciej dotarło do rąk konkretnej osoby, warto jest dowiedzieć się, jakie jest jej imię i nazwisko. Szczególną uwagę zwróć jednak na to, czy wszystkie informacje zostały napisane prawidłowo, bowiem nawet niewinna literówka może spowodować, że odbiorca poczuje się urażony.

Zaproszenia

Zaproszenia stanowią bardzo efektywną formę promocji przedtargowej, pod warunkiem, że wygląd koperty zachęci adresata do otworzenia przesyłki. Pamiętaj o tym, że nawet najbardziej kuszące zaproszenie jest bezwartościowe, jeśli koperta, w której się znajduje, pozostanie nienaruszona. Dlatego nietypowy rozmiar oraz kształt przesyłki jest jednym ze sposobów wywołania zainteresowania odbiorcy. Forma zaproszenia będzie właściwa jednak tylko wtedy, gdy Twoimi odbiorcami są pracownicy szczebla kierowniczego.

Pamiętaj, że gdy kierujesz swój przekaz do managementu wyższego szczebla, poziom Twojej przesyłki musi mu dorównywać.

Przesyłki trójwymiarowe – 3-D

Małe paczuszki bądź pofałdowane, nierówne koperty są wspaniałym sposobem na zainteresowanie odbiorcy zawartością przesyłki. Jest to jednak kosztowny sposób promocji. Na tę formę decydujemy się zazwyczaj w przypadku małej, ale ważnej grupy docelowej.

E-mail

To oczywiście najszybszy i najwygodniejszy sposób promocji w dzisiejszych czasach; jest też najbardziej oczekiwany i spodziewany przez wszelkiego rodzaju biznesmenów. Skrzynkę mailową możemy sprawdzić w podróży, a nawet już podczas imprezy targowej. Decydując się na tę formę musisz być jednak przekonany o tym, że Twój odbiorca wyłowi Twoją wiadomość z morza spamu, prawdopodobnie pojawiającego się w jego skrzynce służbowej. Pomóc może w tym przesłanie wiadomości bez załącznika. Wadą e-maila może być to, że tuż po przeczytaniu zaproszenia adresat o nim zapomni, a nic rzeczywistego (jak leżący na biurku papierowy list) nie będzie mu o nim przypominać.

Zdjęcie dzięki: targi.krakow.pl

[/vc_column_text][/vc_column]
[/vc_row]
Polecane artykuły