Pragniesz przyciągnąć tłumy do swojego stoiska? Planujesz jego wygląd od dawna, jednak wciąż nie masz pomysłu na to, jak wyróżnić je wśród innych? Spójrz na te pięć czynników, które według psychologów najbardziej przyciągają ludzką uwagę i wykorzystaj tę wiedzę w twórczy sposób, tworząc projekt stoiska swojej firmy!

  1. Wszystko, co się rusza – na hali targowej wszyscy są w ciągłym ruchu, dlatego tu zadanie wybicia się może być utrudnione. Oczywistym rozwiązaniem jest host lub hostessa, zapraszający gości na stoisko, czy też związany z ruchem event (tutaj na przykład pisaliśmy o stepowaniu na stoisku). Może to być też po prostu film promocyjny wyświetlany na dużym ekranie lub projekcja rzucona na ścianę.
  2. Ludzkie twarze – zdjęcie powyżej to oczywiście żartobliwa interpretacja tego elementu. Pamiętaj po prostu o tym, by być widocznym podczas targów, nie zaszkodzą też zbliżenia twarzy na materiałach promocyjnych lub zamontowanych monitorach.
  3. Jedzenie – tego z pewnością nie musimy tłumaczyć. Od lat wiadomo, że bufet, a niekiedy nawet sama kawa (polecamy nasz wywiad na temat kawy na targach!), podwaja atrakcyjność stoiska. Jeśli Twój budżet nie pozwala na takie luksusy, możesz oszukać ludzki umysł, umieszczając zdjęcia co smakowitszych kąsków np. na ścianach stoiska. To wystarczy, by głowy zwiedzających zwracały się w Twoją stronę.
  4. Głośne dźwięki – o ile nie polecamy instalowania syreny ani gongu na stoisku, o tyle delikatniejsze sygnały dźwiękowe (jak na przykład towarzyszący filmowi podkład muzyczny) z pewnością przyciągną wiele par ciekawskich oczu.
  5. Opowieści – myślisz pewnie, że w kontekście stoiska targowego ten punkt jest absurdalny? Nic bardziej mylnego – stoisko w samej swej istocie służy przecież temu, by opowiadać o Twojej firmie. Powinieneś znaleźć tylko kreatywny sposób snucia tej opowieści, tych jest za to w bród. Pokaż mocne strony swojej marki, odwołując się do wydarzeń z przeszłości, wskaż, dlaczego jesteście dziś w tym właśnie punkcie; zainteresuj przechodnia!
Polecane wpisy