Przeraża Cię perspektywa dłużących się targowych godzin w oczekiwaniu na klientów? Nie wiesz, co ze sobą zrobić podczas „zastoju” i oddałbyś wszystko za wybawienie od nudy, a jednocześnie za nic w świecie nie chciałbyś sprawić wrażenia nieprofesjonalnego żółtodzioba? Mamy tu coś w sam raz dla Ciebie!

  1. Sprawdź, co w trawie piszczy – jeśli tylko pozwala Ci na to liczebność Twojego zespołu i masz z kim zostawić stoisko, nie wahaj się wyrwać z jego trzech ścian i pomyszkować między alejkami! Warto wiedzieć, czym kusi konkurencja!
  2. Nawiąż nowe kontakty – w końcu po to istnieją targi. Sprzedaż produktów i usług to tylko jeden, najbardziej bezpośredni ich wymiar. Nierzadko o wiele skuteczniejszym (i działającym na dłuższą metę) zabiegiem jest poszerzanie bazy kontaktów na przyszłość. Widzisz kogoś, czyje rozwiązania Cię inspirują? Zagadaj!
  3. Pamiętaj, że żadna pora nie jest nieodpowiednia na obchód po stoisku i dokładną kontrolę wszystkich jego elementów. Równiutkie poukładanie produktów i ulotek na półkach to tylko powierzchowna połowa sukcesu, która może w dodatku spowodować złudne wrażenie dobrze spełnionego obowiązku. Nie daj się zwieść temu uczuciu! Pilnuj, czy sprzęt elektroniczny, kable, kasa, terminal i rzeczy osobiste Twojego zespołu są bezpieczne na swoich miejscach.
  4. O ile zanurzenie twarzy między stronami książki lub długotrwałe wpatrywanie się w ekran smartfona mogłoby sprawiać nieprofesjonalne wrażenie, o tyle przeglądanie biznesowych folderów powinno już spotkać się z przychylnym odbiorem wśród odwiedzających. Jeśli udało Ci się wcześniej wymknąć na spacer po hali targowej, teraz możesz zabić czas, przeglądając zebrane materiały promocyjne znajomych przedsiębiorstw. Na pewno będzie to tyle ciekawe, co pouczające doświadczenie. Uważaj jednak, by ulotki nie pomyliły się Twoim klientom!
  5. Upewnij się, czy swoim wyglądem godnie reprezentujesz firmę. Pierwsze wrażenie działa cuda – nie zaprzepaść tej wyjątkowej okazji, jaką jest przekonanie potencjalnego klienta do Twojej firmy sposobem Twojej prezentacji. Skontroluj zagnioty i ewentualne zabrudzenia na ubraniu, świeżość oddechu, a nawet czystość paznokci. Przerwy pomiędzy wizytami gości są idealne na tego typu weryfikacyjne wizyty w łazience.
Polecane wpisy