W stresie i zamieszaniu towarzyszącym wystawianiu się na targach łatwo o pomyłki. Mając jednak świadomość pułapek, w jakie możesz wpaść podczas uczestnictwa w targach, masz większą szansę na uniknięcie tych najbardziej kosztownych. Przedstawiamy najczęściej popełniane błędy i niedopatrzenia związane z imprezami targowymi. Na pierwszy ogień – oczywiście – idą błędy przedargowe. Strzeż się!

1. Brak ustalonych celów

Ustalenie celów jest priorytetową sprawą wyjazdu na targi. Musisz być świadomy tego, że jedynie szczegółowa wiedza na temat celów uczestnictwa w imprezie pomoże Ci odpowiednio przygotować elementy targowe niezbędne do ich osiągnięcia – plan udziału, stoisko, sposób prezentacji oferty, materiały reklamowe etc.

2. Brak jasno określonego planu promocji

Znaczącą część marketingu stanowi promocja – zarówno przed, w trakcie, jak i po targach. Niestety większość wystawców nie ma planu obejmującego wszystkie te trzy obszary. Jednym z pierwszych kroków przygotowań przedtargowych jest niewątpliwie stworzenie haseł ściśle powiązanych ze strategicznym planem marketingowym, które to hasła decydują o dalszych działaniach promocyjnych. Ustalając je musisz jednak dobrze znać grupę klientów, do której chcesz dotrzeć.

3. Zaniedbanie kampanii mailowej

Reklamy mailowe są jedną z najczęściej wykorzystywanych narzędzi promocji. Uczestnicy targów są wręcz zalewani wszelkiego rodzaju zaproszeniami do odwiedzenia poszczególnych stoisk targowych. Wiele firm korzysta z danych zamieszczanych w katalogach targowych, stąd też każdy uczestnik targów otrzymuje ogromną ilość informacji. Wysyłając zaproszenia warto więc przede wszystkim korzystać ze swojej bazy klientów. Musisz zrobić wszystko, aby dany klient odwiedził Twoje stoisko. Pierwszą informację targową możesz wysłać już około 4 tygodnie przed wyjazdem na daną imprezę.

4. Brak powodów do odwiedzenia Twojego stoiska

Niezależnie od tego, jakie narzędzie promocji wykorzystujesz, musisz być przekonany o tym, że dajesz zwiedzającym wystarczający powód do odwiedzenia Cię na targach. Wypełnione po brzegi niezwykle interesującymi produktami hale, a równocześnie ograniczony czas powodują, że każdy zwiedzający musi otrzymać informację, która przekona go do poświęcenia Ci więcej czasu. Zwiedzający przyjeżdżają na targi głównie celem zobaczenia nowości. Są chętni do poznania nowych technologii, rozwiązań, wszystkiego, co pozwoli im zaoszczędzić czas i/lub pieniądze. Nawet jeśli nie wprowadzasz nowego produktu, rozwiązania, musisz zastanowić się nad nowym sposobem prezentacji Swojej oferty. To może przyciągnąć zwiedzających.

5. Zostawianie wszystkiego na ostatnią chwilę

Czy wiesz, że cena powierzchni ekspozycyjnej zamawiana w ostatniej chwili jest nawet o kilkadziesiąt procent wyższa w porównaniu z ceną za powierzchnię zamawianą znacznie wcześniej? Podobne rozczarowania czekają Cię również podczas zamawiania stoiska i materiałów reklamowych, jeśli nie zaplanujesz przygotowań z odpowiednim wyprzedzeniem.

6. Zaniedbanie szkoleń personelu

Bardzo często zdarza się, że osoby wybrane do reprezentowania Twojej firmy są pozostawione same sobie. Zazwyczaj są jedynie informowane o udziale w targach – co więcej, najczęściej w ostatniej chwili. Nie można zapominać, że Twoi ludzie na stoisku pełnią rolę Twoich ambasadorów, dlatego też powinni być dobrze przygotowywani do swojej roli na długo przed wyjazdem. Należy przekazać im informacje typu: dlaczego się wystawiasz, co zamierzasz zaprezentować na targach, czego oczekujesz po udziale w targach etc.

Polecane artykuły