Targi i same stoiska targowe to  najlepsza okazja do tego, aby zyskać wiernego klienta, a przede wszystkim do tego, żeby poznać jego oczekiwania i wyobrażania na temat naszego produktu. Oczywiście jest wiele elementów, które warunkują to czy zyskamy czy stracimy na prezentacji. Zastanówmy się jednak co zrobić, żeby to stoisko było najsilniejszym punktem naszej reklamy.

Atrakcyjne stoisko to takie, które zaskoczy i nie będzie rutynowe. I właśnie tu pojawie się problem. Wiele firm chcących wziąć udział w targach zadaje sobie to samo pytanie. Jakie powinno być nasze stoisko, żeby klient nas zapamiętał i chciał skorzystać z zaprezentowanej oferty?

Przejrzysta aranżacja

Aranżacja stoiska powinna być przejrzysta, a poszczególne elementy spójne i nietworzące chaosu. Dobrze dobrane i funkcjonalne stoisko to podstawa sukcesu na targach. Chcąc wyglądać profesjonalnie nie możemy pozwolić sobie na jakiekolwiek niedociągnięcia w tym aspekcie.

Zadbaj o oświetlenie

Kolejną ważną rzeczą jest oświetlenie. To ono jest główna przyczyną tego jak klient widzi nasz produkt. Jeżeli jednak prezentujemy samą ofertę bez gotowego przykładu, to padające na nas światło i tak może zmienić o sto osiemdziesiąt stopni nasz odbiór.

Podziel strefy

Stoisko targowe jest jak puzzle. Każdy z kawałków musi pasować, ponieważ w innym przypadku klient może nawet nie chcieć usłyszeć naszej oferty. Najlepiej jeżeli nasza powierzchnia jest podzielona na dwie strefy. Po pierwsze informacyjną, gdzie klient będzie mógł uzyskać odpowiedzi na wszystkie pytania. Ponadto dobrze mieć również strefę ekspozycyjną, gdzie po uzyskaniu odpowiedzi na pytania będzie mógł zapoznać się z produktem, chyba że nie przewidujemy takiego zabiegu na targach. Najważniejsze, aby pamiętać o takim podziale, który będzie po prostu czytelny.

Zachowaj umiar

Wybierając stanowisko targowe i decydując o jego wyglądzie zwróćmy uwagę na kolory i strukturę zabudowy.  To właśnie one pozwalają klientowi na odmienny odbiór marki, doświadczenie jej oraz jego zaangażowanie w samo stoisko. Naszym atutem może być gra świateł i zastosowanie nowych technologii. Jeżeli chodzi o barwy to dobrze, aby współgrały z naszym produktem. Kolory na stoisku mogą przyciągnąć, ale również zrazić klienta. Dlatego wybierając stoisko warto pamiętać, że mniej znaczy więcej, a najważniejsza jest estetyka.

Stoisko targowe to przede wszystkim tło dla firmy i produktu. Jednak dzisiaj kiedy na rynku jest taka różnorodność to właśnie nasza prezencja może okazać się decydująca w walce o klienta.

Polecane artykuły