Niedawno w tym artykule proponowaliśmy Wam instruktaż pomagający w organizacji stoiska targowego. Dziś zwrócimy się w stronę klientów i tego, jak skutecznie i niedrogo zapewnić sobie ich uwagę. Na pierwszy ogień idą przygotowania przedtargowe!

Przeważnie głównym celem marketingu przedtargowego jest zainteresowanie potencjalnych klientów Twoim stoiskiem.  Najlepszymi metodami na osiągnięcie tego celu są:

  1. Kampania w mediach społecznościowych: to dziś chyba najpowszechniejszy sposób na informowanie klientów o swojej obecności na targach. Niemal nie do przeoczenia: większość z nas włącza przeglądanie facebooka do swojej codziennej rutyny, czyż nie? Prócz tego komentarze, „lajki” i udostępnienia lojalnych klientów – gwarantowane! 🙂
  2. Kampanie mailowe:  rozsyłanie wiadomości elektronicznych to świetna i niedroga metoda na zareklamowanie swojego stoiska oraz poinformowanie potencjalnych klientów o swojej obecności na danej imprezie targowej. Sprawdzonym chwytem kampanii mailowych jest zachęcanie poprzez wspominanie o aktualnej, atrakcyjnej ofercie naszej firmy lub o darmowych gadżetach rozdawanych na naszym stoisku.
  3. Bezpośrednie kampanie mailowe: ten sposób dzięki coraz lepszym filtrom antyspamowym przezywa obecnie swój renesans. Dziś otrzymujemy zdecydowanie mniej niechcianych  wiadomości niż kilka lat temu, istnieje więc duża szansa, że Twój email wyróżni się i zostanie odczytany przez Twojego odbiorcę. Postaraj się, żeby taki bezpośredni mailing dobrze korespondował z duchem Twojego stoiska i całej marki, jaką reprezentujesz. Bądź kreatywny!
  4. Personalny kontakt przez telefon lub email: pamiętaj, że mimo że taka forma marketingu pochłania dużo czasu, to z pewnością będzie miała większy wpływ na twój sukces niż zwykły mailing. Skorzystaj z tego sposobu, jeśli naprawdę zależy Ci na kliencie – na pewno poczuje się doceniony i zaintrygowany.
  5. Reklamowanie się na stronach firmy:  nie zapomnij oczywiście o tym, by wspomnieć o obecności na danych targach na swojej stronie www. Opisz swoje stoisko, napisz kilka słów o produktach. Zawsze pilnuj tego, aby Twój klient miał zapewniony łatwy kontakt z Tobą za pomocą Twojej strony internetowej.

Zuzanna Żemła, stoisko.pl
Zdjęcie dzięki: event.targi.krakow.pl

Polecane wpisy