Masz profesjonalne stanowisko, zainwestowałeś w odpowiednią reklamę i jesteś gotowy na targi.  Czujesz, że jesteś gotowy na to wydarzenie w stu procentach. Podchodzi klient i co robisz? Jeżeli nie wiesz jak rozmawiać z klientem koniecznie czytaj dalej.

1.      Uprzejmość

To podstawa chociaż niektórzy czasem o tym zapominają. Zmęczenie, otoczenie przesycone atrakcjami powodują, że zdarza się zapomnieć że to w końcu praca. Mimo wszystko, zawsze trzeba być uprzejmym i grzecznym do klienta. Nie ważne czy klient jest miły, czy nam odpowiada czy zna się na tym o czym z nami rozmawia. Niezależnie czy jego pytania są głupie czy mądre trzeba zachować uprzejmość.

2.      Klient nasz pan

Jest to złota zasada każdego wystawcy. Choć to znane powiedzenie to zawiera w sobie sporo prawdy.  Targi wystawiennicze, to sprzedawanie swojego towaru, oferty czy usługi dlatego klienta trzeba traktować z należytym szacunkiem. Nie wdawaj się w żadne konflikty słowne czy dyskusje, a nawet jeżeli nigdy nie daj odczuć klientowi że mniej zna się na rzeczy. Możesz wymienić opinie, ale nigdy nie traktuj rozmówcy z wyższością. Pamiętaj, że ostatecznie to klient ma zawsze rację.

3.      Jesteś przedstawicielem firmy

Na targach jesteś chodzącą wizytówką. Reprezentowanie firmy to twoje główne zadanie i twoje zachowanie rzutuje na odbiór twojego pracodawcy. Dlatego twoje postępowanie, rozmowy są obserwowane oraz oceniane klienta. Bądź otwarty, uśmiechaj się i staraj się cały czas wyglądać na zainteresowanego rozmową.

4.      Odpowiadaj na każde pytanie

Celem targów jest przekazanie jak największej ilości informacji klientowi. Właśnie z tego powodu trzeba być przygotowanym na każdego rodzaju pytania. Dlatego przed targami należy włożyć trochę wysiłku w przygotowanie się do nich. Pytania mogą być różnorodne, a żadne nie powinno cię zaskoczyć. Odpowiedzi powinny być rzeczowe, a także w na temat. Dzięki temu sprawiasz wrażenia osoby profesjonalnej, posiadającą niezbędną wiedzę dla klienta.

5.      Czasem potrzeba odrobinę luzu

Jeżeli to twoje pierwsze targi możesz być odrobinę zdenerwowany. Błędy się zdarzają i będą zauważone przez klientów, ale to na nich człowiek się uczy. Stres dodatkowo potęguje popełnianie błędów dlatego ważne aby dać sobie trochę luzu. Nie staraj się nauczyć wypowiedzi na pamięć, bo klepane regułki nie są ani zachęcające ani potrzebne klientowi. Staraj się być spokojny, żartuj jeśli to stosowne z klientem i uśmiechaj się. Wtedy kontakt z klientem staje się przyjazny, a on sam pozytywnie nastawiony.

Podsumowując rozmowa z klientem to nic prostego. Zanim weźmiemy udział w targach trzeba się do tego odpowiednio przygotować. Nie można też pozwolić, aby stres przejął nad nami kontrolę. Opanowanie to klucz do sukcesu, a w końcu jak widzą obsługę tak patrzą na firmę.

Źródło: http://targipromo.pl/jak-rozmawiac-z-klientem-na-targach-wystawienniczych.html

Polecane artykuły