Wirtualna rzeczywistość to jedna z najnowszych technologii, w dodatku ciesząca się niesłabnącym zainteresowaniem. Duże marki, firmy czy koncerny światowe również dostrzegł jego ogromny potencjał. Wirtualna rzeczywistość z pewnością zmieni rynek marketingu, reklamy i e-commerce, oraz sposób, w jaki konsumenci postrzegają prezentowanie produktów.

  1. VR a twoja marka

Wirtualna rzeczywistość to idealne rozwiązanie, gdy chcesz coś zaprezentować lub poinformować konsumenta o nowym produkcie. W szczególności, kiedy  musisz pokazać konsumentom produkt lub usługę, które w swojej pierwotnej wersji nie są kompletne. Przykładowo wirtualna przejażdżka nowym modelem samochodu, czy wirtualne przejście po mieszkaniu, które ma dopiero powstać.

  1. VR to rozrywka dla konsumenta

Dzisiejszy klient przeistoczył się z biernego uczestnika w aktywnego, a co za tym idzie stał się wyzwaniem dla rynku. Interakcja z nim jest kluczem do sukcesu, choć jest to dość trudne mając na uwadze rosnącą konkurencję. VR i AR mogą wprowadzić twoje usługi na zupełnie nowy poziom doznań. Dzięki temu wyróżnisz się na tle konkurencji.

  1. Pomysł na kampanię VR na podstawie klientów

Potrzeby i oczekiwania klientów to podstawa w tworzeniu kampanii VR. Zadaj więc sobie pytania

    • Czego potrzebują?
    • Co im przeszkadza?
    • Jakie są ich obawy, pragnienia, emocje?

Przeanalizuj swój target i wyciągnij wnioski. Dzięki temu znajdziesz sposób w jaki najlepiej do nich dotrzeć poprzez wirtualną rzeczywistość. Twoja grupa docelowa to kopalnia pomysłów na kampanie VR, o ile dobrze ją poznasz.

  1. Konkurencja

Pamiętaj nigdy nie patrz się tylko na siebie bo konkurencja cię zostawi w tyle. Nie bój się jednak inspirować tym, co robi konkurencja. Obserwuj, następnie przystosowuj do siebie i wykorzystuj schematy, które zadziałały dla innych marek, i to nie tylko na twoim polu biznesowym i w branży VR, ale w szeroko rozumianej promocji. Jeżeli wydaje ci się, że wszystko już było to miej na uwadzę, że wszystko zmienia się w zależności od miejsca patrzenia. Wszystko można zmienić, przeinaczyć choć tak naprawdę różne koncepcje i wykonania to zupełnie to samo.

  1. Myśl w różnych wymiarach

Kreatywność to twoja największa broń. W szczególności w wykorzystaniu kampani VR. Niewątpliwie to dopiero początki wirtualnej rzeczywistości, ale im szybciej zaczniesz z niej korzystać tym łatwiej będzie ci w momencie, gdy będzie ona już rozwinięta, Producenci rozwiązań VR i AR ciągle odkrywają nowe zastosowania dla swoich technologii. Co więcej, można wręcz powiedzieć, że inspirują się potrzebami marketerów i rynku.

Wirtualna rzeczywistość w marketingu to potężny oręż, jednak trzeba go stosować umiejętnie. Jeżeli nie jesteś do końca do niej przekonany pomyśl, że kiedyś nie było smartfonów, a dziś? Każdy ma taki telefon. To samo będzie z VR. Poza tym to dzięki używaniu VR w marketingu oraz w innych segmentach rynku ta technologia się rozwija.

 

Polecane artykuły