Obecny klient to człowiek wymagający, szukający wrażeń i rzeczy oryginalnych. Nie da się ukryć, że dziś wystawca ma postawioną poprzeczkę bardzo wysoko i aby sprostać klientowi ciągle musi oferować coś nadzwyczajnego. Mimo to okazuje się, że wystawcy chętnie inwestują w wynajęcie mobilnych baristów. Co więc ma w sobie takiego kawa, jakie są tego koszty i zyski w rozmowie z panem Marcinem Michalikiem, właścicielem Colours of Coffee.

Dzień dobry. Mobilni bariści to gorący trend na targach. Dlaczego tak wielu wystawców decyduje się na profesjonalną obsługę stoiska?

Każdy z nas chciałby aby jego stoisko było w centrum uwagi. Wiadomo, że ważnym elementem jest samo stoisko, oświetlenie jak i wszelkie wizualne elementy jakie zachęcą potencjalnych klientów do wejścia na teren stoiska. I co dalej? Tutaj przychodzi z pomocą profesjonalna obsługa – przywita się z każdym i potraktuje go jak gościa tak by w swobodnej atmosferze zapoznał się z ofertą.

Co kawa daje na stoisku? Chodzi tylko o uatrakcyjnienie czy jednak łatwiejszy kontakt z klientem?

Spotkanie przy kawie to świetna okazja do przełamania bariery jaka pojawia się pomiędzy klientem a sprzedawcą. Zawsze sam początek rozmowy jest najtrudniejszy a idealnym i najbardziej przyjaznym będzie zaproszenie potencjalnego klienta właśnie na dobrą kawę.

Kawa wydaje się czymś banalnym, a jednak na targach przyciąga tłumy. Jak pan myśli czemu tak się dzieje?

Może będzie to samolubne ale cały świat kręci się wokół kawy! Nawet najbardziej zaawansowane negocjacje czy projekty omawiane są przy filiżance czarnego napoju. Poza tym kawa jest produktem, który spotykamy na każdym kroku od rana do wieczora więc najłatwiej będzie właśnie tym elementem przyciągać do stoiska, zwłaszcza jeśli serwowana jest przez baristę z pasją. To zapamięta klient a wraz z kawą zapamięta stoisko a więc i markę…

Czym jest branding kawy?

Branding kawy to nic innego jak możliwość zamówienia kubków z logo lub grafiką klienta (co zdecydowanie jest ostatnimi czasy bardziej atrakcyjne i przyciągające uwagę) lub poproszenia aby barista „rysował” logo danej firmy na kawie. Oczywiście można zamówić specjalne szablony do wzorów na kawie jednak niczego nie zastąpi narysowany wzór własnoręcznie przez baristę wraz z filiżanką aromatycznego naparu.

Czy każda firma powinna pomyśleć o brandingu kawy? Może jest to zarezerwowane tylko dla największych wystawców którzy nie zwracają aż takiej uwagi na koszt stoiska?

Koszt brandingu nie jest tutaj najważniejszy nawet dla mniejszego przedsiębiorcy, dla którego rozsądny budżet jest bardzo istotny. Bardzo ważny jest rodzaj oraz założenie tego jaki efekt ma osiągnąć

Według pana koszt wynajęcia baristy jest mniejszy niż korzyści jakie przynosi jego zatrudnienie?

Wszystko zależy od tego czy mamy świadomość jak wykorzystać obecność baristy na stoisku oraz zamówione dodatki jak opisywany powyżej branding. Jeśli będzie tylko serwował kawę wszystkim, którzy pojawią się na danej imprezie to istnieje ryzyko, że efekt nie będzie do końca zadowalający ponieważ poza tłumem ludzi przy stoisku nie będzie efektów. Skoro więc mamy już tłum ludzi zapewniony właśnie dzięki świetnej kawie serwowanej przez specjalistów kunsztu kawowego to warto tak przygotować handlowców pracujących na stoisku aby ludzi zainteresowanych kawą, zachęcali do zapoznania się z ofertą.

Czy ma pan jakieś wskazówki dla wystawców którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z mobilnym baristą?

Przede wszystkim nie weryfikujcie oferty wyłącznie po cenie usługi. Zajrzyjcie w historię firmy, doświadczenie czy inne realizacje.

Serdecznie dziękuję za rozmowę.

 

 

 

 

Polecane artykuły