Jak zyskać najwięcej na targach? Zakładać wygodne buty! 🙂 A bardziej poważnie – Twoim głównym celem jest przyciągnięcie nowych klientów, jednak nawet jeśli to się nie uda, możesz szybko zorientować się w nowych trendach w swojej branży, poszpiegować konkurencję i spotkać się z partnerami handlowymi. Nie pozwól przejść takiej okazji koło nosa! Przedstawiamy szybki poradnik gwarantowanego sukcesu targowego!

  • Wybór targów: Wystawianie się nie jest tanie, o wyborze imprezy lepiej więc decydować rozważnie. Zadaj sobie kilka pytań: Jaki jest prestiż imprezy? Kto się tam wystawia? Jeśli pokaże się Twoja konkurencja, Ty też powinieneś tam być. Zapytaj swoich klientów, na których targach najczęściej bywają – czasem warto się przypomnieć, choćby poprzez krótkie pozdrowienie w alejce targowej. Kiedy już wybierzesz odpowiednia imprezę, jak najszybciej rezerwuj miejsce. Im wcześniej to zrobisz, tym lepszy będziesz miał wybór miejsc.
  • Twoje stoisko: Przechodzący, nawet jeśli się nie zatrzymują,  powinni zauważyć nazwę firmy i wiedzieć co oferujesz. Dobrze mieć atrakcyjny szyld, ciekawy wystrój stoiska, oświetlenie. W wersji minimum – obowiązkowo banner.
  • Materiały promocyjne: Lepiej mieć ich za dużo niż w połowie imprezy zostać z pustymi rękami. Prawie każdy, kto zatrzyma się przy stoisku bierze ulotkę, katalog, informację o produkcie. Dobrze oblicz liczbę osób, jaka może odwiedzić stoisko i przygotuj odpowiednią ilość materiałów. Jeśli chcesz na miejscu zawierać transakcje, przygotuj formularze zamówień i terminal do kart kredytowych. Możesz przygotować specjalną ofertę produktów, które można nabyć tylko podczas targów. Pamiętaj, żeby umieścić adres strony internetowej na wszystkich swoich materiałach. Nie wiesz nic o ulotkach? Przeczytaj nasze teksty na ich temat!
  • Rozdawanie gadżetów: Gadżety rozdawane na targach bywają przedmiotem żartów, ale tak naprawdę dobrze spełniają swoją rolę. Najlepiej przygotować dwa rodzaje prezentów: pierwszy przyciągnie odwiedzających do Twojego stoiska, drugi będzie przeznaczony dla stałych lub dobrze rokujących klientów (ten bardziej ekskluzywny prezent trzymaj „pod ladą”). Wybierając „magnes na zwiedzających” postaw na coś zabawnego i intrygującego. Ludzie ustawią się w kolejce po zabawkę, jaką mogliby przywieźć dzieciom. Przede wszystkim pamiętaj o tym, żeby dane kontaktowe Twojej firmy znalazły się w widocznym miejscu na KAŻDYM gadżecie. Zajrzyj do naszego artykułu poświęconego właśnie gadżetom!
  • Prezenty: Są ludzie, których szczególnie chętnie zobaczyłbyś na swoim stoisku. Wyślij im coś, co zachęci ich do przyjścia, na przykład kupon na droższy prezent lub część zestawu (jak długopis z zestawu pióro + długopis).
  • Nastawienie: Spójrz, jak niektórzy wystawcy przesiadują na swoich stoiskach czekając aż klienci sami do nich przyjdą. Pamiętaj: nawet jeśli celem wizyt na targach jest zebranie informacji, to wiele osób jest zbyt nieśmiałych na zagajenie rozmowy. Musisz wstać i podejść do osób zatrzymujących się przy stoisku, gdy zauważysz ich przedłużające się zainteresowanie. Spróbuj nawiązać rozmowę – więcej o tym pisaliśmy w tym artykule.
  • Kwestia: Zwykle masz 30 sekund na nawiązanie kontaktu z osobą mijającą Twoje stoisko. Przygotuj 2 krótkie zdania. Wyraźnie wymień nazwę firmy i produktu. Jeśli ktoś nie jest Twoim potencjalnym klientem albo potrzebuje wyczerpujących informacji, grzecznie zakończ rozmowę: wręcz ulotkę (broszurę lub katalog), poproś o kontakt mejlowy lub umów ponowną wizytę, kiedy będzie mniejszy ruch.
  • Personel: Nawet jeśli uczestniczysz w niewielkich targach, potrzebujesz pracownika. Ktoś musi być obecny na stoisku, podczas kiedy Ty będziesz podglądać konkurencję i szukać nowych kontaktów.
  • Źródła: Żeby wybrać targi odpowiednie dla siebie, zwróć się do swojej organizacji branżowej albo zajrzyj do kalendarza w naszym portalu.
  • Przetrwanie: Pij dużo wody, pamiętaj o śniadaniu, miej przy sobie miętówki i rób krótkie przerwy. A, i jeszcze wygodne buty!

 

Polecane wpisy