Rozmowa z Tomaszem Kobierskim, wiceprezesem Zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich, na temat udziału MTP w II edycji projektu Konsorcjum Marki Poznań.
Międzynarodowe Targi Poznańskie wezmą udział w II edycji Konsorcjum Marki Poznań. Co to dla Państwa oznacza w praktyce? Jakie płyną korzyści i obowiązki związane z przystąpieniem do Konsorcjum?
Udział w Konsorcjum Marki Poznań to obopólne korzyści dla miasta i dla MTP, polegające na wspólnych działaniach promocyjnych. Przy okazji każdych organizowanych przez nas targów i wydarzeń kulturalnych promujemy markę Poznania, a to oznacza dodatkowe wpływy dla miasta, restauratorów i hotelarzy, ale przede wszystkim zyskuje ogólny wizerunek stolicy Wielkopolski, jako nowoczesnego miasta biznesu. Korzyści dla Międzynarodowych Targów Poznańskich to przede wszystkim możliwość współpracy z największymi firmami Wielkopolski. Taka synergia pozwala na wypracowanie nowych pomysłów promocyjnych i rozszerza możliwości ich realizacji. Przykładem takich działań może być wspólna kampania promująca poznańskie firmy jako prężnie działających pracodawców, skierowana do specjalistów z całej Polski. Dzięki wspólnej platformie rekrutacyjnej nasz dział zajmujący się zarządzaniem zasobami ludzkimi zyskał nowy sposób na poszukiwanie nowych, profesjonalnych kandydatów, którzy mogą zasilić nasze szeregi.
Jak długo trwał proces rekrutacji? Jakie formalności musieli Państwo spełnić? Ktoś Państwa zgłosił do Konsorcjum czy sami Państwo kandydowali? Jakie reakcje towarzyszyły, gdy dowiedzieli się Państwo o wpisaniu ich na listę? 
Międzynarodowe Targi Poznańskie są obecne w Konsorcjum Marki Poznań od początku jego powstania. W pierwszej edycji projektu brały udział najsilniejsze poznańskie marki, które zostały zaproszone bezpośrednio przez Prezydenta Miasta Poznania. Nasz udział w tegorocznej odsłonie inicjatywy jest naturalną konsekwencją wcześniejszej współpracy. Wysłaliśmy nasze zgłoszenie za pośrednictwem formularza on-line na platformie internetowej Konsorcjum Marki. Wszystkie zgłoszone marki były następnie poddane badaniom marketingowym, na podstawie których, specjalnie powołana Rada Ekspertów podjęła decyzję, co do składu tegorocznych partnerów Miasta Poznań.
Do Konsorcjum Marki Poznań wyłoniono firmy takie jak Ikea, Żabka, Samsung, Nivea czy Apart. Jest to grono znanych firm. Jak duży prestiż wiąże się byciem na liście tych firm?
Firmy w Konsorcjum Marki Poznań to biznesowa wizytówka miasta i marki, które nierozerwalnie łączną się z Poznaniem. Cieszę się, że działa tu tyle prężnych przedsiębiorstw o zasięgu globalnym. Obecność Międzynarodowych Targów Poznańskich w Konsorcjum to konsekwencja naszej wieloletniej międzynarodowej działalności na arenie międzynarodowej jako największego organizatora targów i właściciela terenów wystawienniczych w Europie Środkowo-Wschodniej.
Tomasz Kobierski, wiceprezes Zarządu MTP. Absolwent Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Od 15 lat związany z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi, a od 2007 roku Członek Zarządu firmy.
Polecane artykuły