Wydawać by się mogło, że w świecie stoisk targowych najważniejsze jest samo stoisko, jego wygląd i umiejscowienie na hali targowej. Odpowiednia lokalizacja, atrakcyjne i wyróżniające się stoisko powinno być gwarancją sukcesu. Ale czy to wszystko wystarczy by zyskać klienta? Otóż nie, bo bez odpowiedniej obsługi nie zyskamy na targach nic. Co najwyżej możemy zostawić po sobie niemiłe wspomnienia.

Po pierwsze ubiór

Każdy pracownik stoiska powinien się dobrze prezentować. Wyobraźmy sobie na przykład stanowisko poważanej firmy farmaceutycznej i damską obsługę ubraną w krótkie lub jaskrawe sukienki albo panów w czapkach z daszkiem. Nie ma wątpliwości, że wygląd pracowników wiąże się postrzeganiem całego stoiska. Dlatego każdy właściciel powinien zwracać uwagę i wymagać odpowiedniego stroju.

Po drugie podejście do klienta

Życzliwe, a przy tym umiejętne podejście do klienta stoi za sukcesem jaki możemy osiągnąć na targach. Wiadomo, że obsługa może mieć gorszy dzień, jednak nigdy nie może zapominać o tym, że jest żywą reklamą firmy. Bez względu na branżę wymaga się od pracowników najwyższej staranności, a także zachowania savoir vivre biznesowego. Klient niekoniecznie musi znać się na naszym produkcie i jego właściwościach, a mimo to trzeba wszystko wytłumaczyć z uśmiechem. Profesjonalne doradztwo to coś, co jest podstawą w satysfakcjonującej obsłudze stoiska targowego. Traktowanie klienta z szacunkiem i empatią pomoże zyskać odbiorcę na długie lata, a nie tylko jednorazowo.

Po trzecie komunikacja z klientem

Stoisko targowe to nie tylko sam produkt. Na osiągnięcie celu składa się wiele rzeczy, również to jak wygląda nasza rozmowa z klientem. Ważne, aby nie zapominać, że liczy się także to jak nas klient zapamięta. Dobrze jeżeli nie widzi nas jako suchego sprzedawcę lecz osobę, która nie dość, że zaoferowała mu dobry produkt to jeszcze potrafiła zainteresować go rozmową czy nawet rozbawić. Pamiętaj nigdy nie okłamuj klienta i nie wprowadzaj go w błąd. Jest wielce prawdopodobne, że wyczuje on twoje zamiary. To z kolei może stać się przyczyną, że do twojego stoiska już nie podejdzie. Lepiej powiedzieć nie wszystko niż coś, co mija się z prawdą.

Polecane artykuły