Wybraliśmy już targi, mamy nawet projekt stoiska. Określiliśmy już nawet naszą grupę docelową. Tylko co dalej? Myślisz, że to już wszystko i nawet nie zastanawiasz się co jeszcze trzeba zrobić. Niestety, aby sukces był możliwy do osiągnięcia trzeba pracować, a określenie targetu to zaledwie jedna z pierwszych rzeczy, które musimy zrobić.

Każde targi to ogrom pracy i obowiązków.

Mimo wszystko każde działanie, które pozwoli nam na zbliżenie się do klienta jest niezwykle ważne. Ta jedna rzecz nad którą się skupimy może okazać się kluczem do targowego sukcesu.  Na co więc zwrócić jeszcze uwagę?

Jak dopasować ofertę do grupy docelowej?

Dopasowanie produktu

Jeśli określiliśmy już grupę docelową to nadszedł czas na zajęcie się produktem. Konieczne jest dopasowanie swojego produktu lub usługi do wyodrębnionego targetu. Muszą one w stopniu maksymalnym odpowiadać na potrzeby odbiorców. Potrzeby są naprawdę różne i może zdarzyć się tak, że się wykluczają. Co wtedy zrobić? Wtedy może się okazać, że niezbędnym jest stworzenia wielu różnych produktów w wielu wariantach.

Dopasowanie kanałów reklamowych

Reklama jest drogą do sukcesu. Kanały informacyjne są więc ogromnie ważne w całym procesie. Dlatego warto zwrócić uwagę jak bardzo istotne jest dostosowanie kanałów reklamowania do grupy docelowej, którą chcesz poinformować o oferowanych produktach i usługach. Jest wiele sposobów na dotarcie do odbiorcy. Powinieneś wybrać te, które są dla nich najwygodniejsze i najbardziej wiarygodne, aby informacja dotarła, ale i została w pamięci. Przykładem tego może być to, że osoby młode większość produktów i usług poszukują w Internecie, natomiast w przypadku osób starszych, z małych miast i wsi, skuteczniejsza będzie reklama telewizyjna.

Język w komunikacji

Myśląc o reklamie nie zapominaj o tym, że przekaz też musi być dopasowany. Innym językiem posługują się bowiem dzieci, nastolatkowie, osoby starsze czy przedstawiciele konkretnych zawodów. Skup się na tym, że sformułowania i forma przekazu będą mieć różny poziom skuteczności w różnych grupach.

Dopasowanie kanałów dystrybucji

Kanał dystrybucji to po prostu miejsce gdzie sprzedajemy produkt czy ofertę. Mając wiedzę i doświadczenie łatwiej będzie dobrać odpowiedni kanał. Każdą reklamę internetową, prasową czy telewizyjną musisz przemyśleć w perspektywie targów. To impreza o pewnym charakterze i nie każda reklama będzie tu odpowiednia.

Sprzedaż produktu czy odpowiednie przedstawienie oferty jest niezaprzeczalnie trudne. Aby móc to robić z sukcesem, należy znać każdy szczegół tego co proponujemy klientowi. Mimo to nigdy nie wolno zapominać, że równie ważny jest target. Bez odpowiednio dobranej grupy niestety nawet najlepszy sprzedawca poniesie klęskę.

Polecane artykuły