Czy kiedykolwiek uczestniczyłeś w targach turystycznych? A może zajmujesz się zawodowo promocją swojego regionu? Nie zastanawiałeś się nad uczestniczeniem na targach turystycznych? Możesz wierzyć lub nie, ale nie ma lep0szego miejsca na pokazanie światu piękna swojej okolicy!

  1. Na targi turystyczne…chodzą przyszli turyści

Może wydawać się to oczywiste, ale zastanów się nad tym głębiej. Na targi turystyczne przychodzą przyszli turyści, którzy szukają wyjątkowych miejsc, nieodkrytych i nieobleganych przez tłumy ludzi. Dlatego, jeżeli szukasz grupy docelowej która chciałaby odwiedzić twoje okolice nie ma na to lepszego miejsca niż targi.

2. Przyszli inwestorzy

Jeżeli pochodzisz z regionu, który jest w fazie szybkiego rozwoju wykorzystaj targi w poszukiwaniu osób, które mogłyby otworzyć tam przykładowo filię firmy lub uruchomić tam produkcję. Przedstaw swoje miejsce jako kopalnię rąk do pracy, łatwości o transport oraz braku utrudnień ze strony rządzących. W końcu inwestycja w twój region to inwestycja również w rozwój promocji.

3. Promocja wizualna

Targi dają Ci pełną gamę możliwości zaprezentowania twojego miasta, gminy czy lokalnej okolicy. Możesz to zrobić za pomocą ulotek, biuletynów, plakatów, filmików, wizualizacji, lokalnej kuchni czy strojów. Spektrum wyboru jest ogromne i tylko od ciebie zależy jak to wykorzystasz.

4. Masz pełen wpływ na to co chcesz wypromować

W każdym regionie są elementy które chcemy bardziej wypromować niż inne. Co więcej niektóre z nich najzwyczajniej chcemy ukryć. Targi dają Ci tę możliwość, że prezentujesz to co ty chcesz, a nie to co aktualnie jest najchętniej czytane w mediach. Przykładowo macie największe bezrobocie na południu. Nie mów o tym, a zaprezentuj swoje miasto jako miejsce w którym powinno się rozpocząć produkcję np mebli gdyż w okolicy nie brakuje miejsc gdzie można by je dystrybuować.

5. Współpraca międzyregionalna

Na targach możesz spotkać przedstawicieli innych regionów. Nie ma lepszej okazji do tego, ażeby nawiązać właśnie tam współpracę międzyregionalną. Może zorganizujecie imprezy, które zacisnęłyby więzy między mieszkańcami? Przykładowo wspólne turnieje piłkarskie w celach charytatywnych? Pomysły leżą już w waszej gestii, jednak to wszystko może mieć początek na targach.

Turystyka na targach ma ogromne możliwości i szanse rozwoju. Nawet w dobie internetu nie można o tym zapominać, bowiem promocja musi dokonywać się we wszystkich kanałach komunikacyjnych.

Polecane artykuły