Na pewno macie własne zdanie na temat tego, co jest najlepsze dla ich stoiska targowego, a co nie. Jednak od innych wystawców również można się wiele dowiedzieć się o prowadzeniu stoiska  – z pewnością mają wiele do powiedzenia na temat dobrych i złych praktyk. Ale oto kilka pomysłów, które można stosować, jako minimum dobrej praktyki zawodowej.

1. Zero bałaganu! Do tego zaliczają się niedopite filiżanki po kawie, gazety lub na wpół zjedzone kanapki tuż obok prezentacji wyświetlanej na ekranie. Nie polepsza sytuacji znudzony personel stoiska, który nie ma nic do roboty. Dobrym pomysłem jest na przykład wysłanie pracowników, którzy w danym momencie nie mają zajęcia, żeby obejrzeli całą wystawę i stoiska konkurencji. Można też ustawić personel przy wejściu, tak aby rozdawali ulotki twojej firmy i bezpośrednio zachęcali odwiedzających do obejrzenia twojego stoiska.

2. Skup się – na tym, na czym się specjalizujesz i co oferujesz. Oznacza to także, że nie ma dla ciebie i twojego zespołu żadnych innych rozrywek podczas targów. Odpadają więc zabawne rozmowy z kolegą, sąsiadem ze stoiska obok czy czytanie książki.

3. Nie pokazuj za dużo na ekranie podczas prezentacji swojej firmy – wszystko to może stać się nudne, jeśli nie przygotujesz prezentacji w odpowiedni sposób. Nie pokazuj też za mało w prezentacji – może to wyglądać tak, jakby twoje firma nie zajmowała się niczym konkretny, co nie przysporzy zaufania wśród odwiedzających.

4. Pamiętaj o tym, aby twoje stoisko było przyjazne dla oka i bardzo dobrze oświetlone – nie zapomnij, że każdy z odwiedzających będzie raczył twoje stoisko tylko kilkoma sekundami spojrzenia, więc musisz go przekonać do siebie już od samego początku. Przygotuj coś dla smaku, zapachu, słuchu, wzroku i czucia. Trzeba odwołać się do wszystkich zmysłów odwiedzających. Dobrze oznakowane stoisko pozwoli odwiedzającym odgadnąć, czym zajmuje się twoja firma.

Zarówno prezentacja firmy na ekranach, jak i tematycznie pogrupowane produkty, powiązane ze sobą w luźny sposób mogą przyciągnąć zainteresowanie odwiedzających targi. A zainteresowanie, to już połowa sukcesu.

5. Najważniejsze! Pamiętaj, aby przygotować coś, co pozwoli odwiedzającym zapamiętać ciebie i twoją firmę – może to być notes z logiem firmy, długopis czy przypinka. Ważne żeby miało twoje logo i adres strony internetowej, żeby zawsze można były wrócić do twojego stoiska, choćby online.

Zdjęcie dzięki: polfair.pl

Polecane wpisy