Podczas targowego rozgardiaszu masz zaledwie kilka sekund na to, by zachęcić potencjalnego klienta do zatrzymania się na Twoim stoisku. Twoja ekspozycja musi być zatem niezwykle atrakcyjna i przyciągająca wzrok. I wcale nie oznacza to monstrualnych wydatków!

[Funkcjonalność

Twoje stoisko powinno być przede wszystkim przestronne. Wbrew pozorom da się to osiągnąć również przy mniejszych stoiskach, rezygnując po prostu ze zbędnych elementów. Ogromne znaczenie ma przestrzeń wysoce spersonalizowana; zaplanuj ją w taki sposób, by na Twoim stoisku znalazło się miejsce na wszystkie elementy potrzebne Tobie – a nie komuś innemu. Jeśli opierasz swoją strategię marketingową na reklamie, niech nie zabraknie stojaków na broszury, poustawianych jednak w sposób wygodny i intuicyjny dla gości. Jeżeli zaś przewidujesz dłuższe rozmowy biznesowe, zrób miejsce na stoliki i krzesła – Twoi klienci powinni czuć się dopieszczeni; nie powinieneś dopuścić, by potykali się o cokolwiek.

Nie możesz też utrudniać dostępu do swojej oferty. Ogromną barierę dla gości targowych stanowią wszelkiego rodzaju podesty i schody; powinni przecież przekraczać granicę stoiska w sposób płynny i niezauważalny.

Ważny jest także bezpośredni kontakt z Twoją ofertą. W miarę możliwości nie zamykaj produktu w gablotach, lecz pozwól gościom targowym jak najlepiej – i najbliżej – się z nim zapoznać. Ludzie uwielbiają także obserwować wszelkiego rodzaju procesy, prezentując więc urządzenia, zaprezentuj równocześnie ich działanie.

Zanim rozpoczniesz pracę z projektantem stoiska, zastanów się, co tak naprawdę chcesz osiągnąć poprzez uczestnictwo w danej imprezie targowej. Przemyślcie ogólną strategię marketingową i zaprojektujcie wszystko w taki sposób, aby stoisko było ciekawe i równocześnie łatwo identyfikowane z Twoją firmą. Projekt powinien współgrać z celem marketingowym. Stoisko jest jedynie środkiem, za pomocą którego możesz przekazać informacje o swojej firmie i jej ofercie, czynnikiem wspomagającym proces sprzedaży.

Każda firma ma swój własny sposób na zaprezentowanie oferty jak najliczniejszej grupie zwiedzających imprezy targowe. Pamiętaj jednak, że ekspozycja targowa nie może nigdy przesłonić produktu. Nie chodzi bowiem o to, aby zwiedzający zapamiętali Twoje stoisko, ale to, co im oferujesz.

 

Polecane wpisy