Targi to wciąż jedna z najpopularniejszych form promocji biznesu i nawiązywania kontaktów w branży. Wydaje się, że jest to prosta droga do osiągnięcia sukcesu. Nie wszyscy wystawcy biorą pod uwagę, że błędy przez nich popełniane mogą wpłynąć na brak sukcesu Jakie więc błędy zbyt często widać na targach?

 

Niewłaściwie wybrane targi

Dziś kiedy wybór jest tak szeroki, również w branży targowej mamy mnóstwo wydarzeń w których warto wziąć udział. Wybór odpowiedniego miejsca na wystawienie się bywa często trudny, a to z kolei w dużym stopniu decyduje o tym czy uda się osiągnąć zamierzony cel. Dlatego dobrze, jeszcze przed wyborem miejsca, rozważyć wszystkie za i przeciw.

Brak reakcji na potrzebę klienta

Zdarza się, że klient sam nie wie czego do końca chce. To stanowi problem zarówno dla jednej jak i drugiej strony. Co więcej bywa tak, że nie potrafi on nawet zakomunikować o swojej konkretnej potrzebie. Wtedy oczywiście najlepszym sposobem jest dogłębna rozmowa, która może, ale nie musi rozwiązać problem. Ważne, aby pamiętać, że to obsługa stoiska musi wyjść naprzeciw klientowi, a nie na odwrót.

 

Skupianie się na jednym kliencie pomijając innych

Oczywistym jest, że przy ograniczonej liczbie obsługi trudno jest dotarcie do każdego potencjalnego klienta. Niestety bywa tak, że obsługa zbyt skupia się na jednym kliencie i nie dostrzegają tego, że tuż obok stoi trzech kolejnych. Trudno jest oszacować ile powinno się poświęcać czasu na każdą rozmowę, jednak nie może być tak że obsługuje się daną osobę w nieskończoność.

 

Nieodpowiedni wygląd stoiska

Dzisiaj na polskim rynku targowym funkcjonuje mnóstwo firm zajmujących się zabudową targową. Dlatego uzasadnione jest wymaganie od wystawców, aby prezentowali się naprawdę dobrze. Uczestnicy targów chcą nie tylko porozmawiać i poznać ofertę, ale też cieszyć oczy piękną zabudową. Przyjazne i inspirujące stoisko przyciągnie mnóstwo osób, które mogą zostać klientami albo partnerami w biznesie.

 

Brak zaangażowania i cierpliwości obsługi

Wygląd stoiska to jedno, a jego obsługa drugie. Kiedy jeden z tych elementów szwankuje, to osiągnięcie sukcesu na targach jest po prostu trudne. Dlatego kiedy sama zabudowa jest już zapięta na ostatni guzik trzeba przygotować obsługę. Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na fakt, że do klienta trzeba cierpliwości. Ludzie z którymi można się spotkać na targach są różni, a niekiedy bardzo ciężko dojść z nimi do porozumienia. Obsługa nie może też sprawiać wrażenie niezadowolenia i zmęczenia. Wiadomo takie wydarzenia bywają męczące, mimo wszystko warto czasem zacisnąć zęby.

Polecane artykuły