Czy stoisko Twojej firmy jest warte odwiedzenia? O ile sam mu nie powiesz, zwiedzający nigdy się tego nie dowie. Dziś medium pierwszego kontaktu jest facebook: gdy zastanowisz się nad najlepszym sposobem rozreklamowania swojego udziału w targach, prawdopodobnie jako pierwsze nasunie Ci się na myśl stworzenie posta na firmowym fanpage’u. Bardzo słusznie! Nigdy nie zaniedbuj tego – ani żadnych innych – mediów społecznościowych; w XXI wieku to pierwsze przykazanie marketingu.

Po napisaniu i opłaceniu posta, a nawet stworzeniu osobnego wydarzenia, możesz jednak czuć jeszcze pewien niedosyt, zastanawiać się, czy nie istnieje przypadkiem coś jeszcze, co mógłbyś zrobić, by przyciągnąć na swoje stoisko rzesze zainteresowanych klientów… W takim przypadku doskonałą drogą dotarcia do gości targowych będzie stworzenie na swojej stronie internetowej specjalnej zakładki, poświęconej wyłącznie udziałowi w targach.

Specjaliści od public relations radzą, by przypomnienie o udziale w targach zamieścić na stronie około 7 tygodni przed imprezą. Oprócz tego warto poświęcić osobną podstronę witryny na targowy serwis informacyjny.

Bazową informację stanowi zawierające dokładną lokalizację oraz dni i godziny otwarcia targów zaproszenie do wizyty na firmowym stoisku. Powinno zachęcać do spotkania z przedstawicielami firmy, dlatego lepiej unikać sloganów reklamowych. Spróbujmy nadać mu profesjonalny i serdeczny ton, podobny do tego, którego użylibyśmy, zapraszając kogoś w bezpośredniej rozmowie.

Informacje na stronie można podzielić na 3 sekcje:

  1. serwis przedtargowy – informacje o tym, czego mogą spodziewać się goście odwiedzający stoisko Twojej firmy; listę osób, z którymi będzie można spotkać się w kolejnych dniach, wizualizację stoiska, wiadomości na temat produktów promowanych w czasie targów, upustów rabatowych dla targowych kontrahentów, zapowiedzi wydarzeń specjalnych – konferencji, show itp. Tutaj powinno znaleźć się wszystko, co może zachęcić do wizyty na stoisku potencjalnych klientów.
  2. część aktualizowana na bieżąco w trakcie targów – informacje zamieszczane bezpośrednio w trakcie targów; podsumowanie kolejnych dni imprezy, zdjęcia najciekawszych wydarzeń.
  3. potargowe podsumowanie, które podkreśli odniesiony w czasie targów sukces. Ciekawym urozmaiceniem będzie podanie zbiorczych danych w formie wykresów, nie zapominajmy także o galerii zdjęć!

W targowym serwisie informacyjnym warto również zaoferować coś ekstra; wejściówki na targi, specjalne zaproszenia, dzięki którym klienci odwiedzający firmowe stoisko będą mogli otrzymać dodatkowe rabaty, poczęstunek czy upominki firmowe.

Jeżeli chcemy, by informacje o naszym udziale w targach rozeszły się w szerszym gronie, stwórzmy również specjalny dział press relases, przeznaczony dla mediów, gdzie dziennikarze będą mogli ściągnąć przygotowane w atrakcyjnej formie informacje o naszym wystąpieniu w czasie imprezy branżowej. Nie zapomnijmy również poinformować wybranych redakcji o możliwości skorzystania z przygotowanych materiałów. Jeżeli chcemy, by wzmianki ukazały się w czasopismach drukowanych, należy również pamiętać o tym, że prasa tradycyjna ma określony cykl wydawniczy, dlatego ważne jest by przesłać te informacje odpowiednio wcześniej, stosownie do praktyki przyjętej w poszczególnych redakcjach.

Polecane wpisy