Zwiedzający imprezy targowe mają zazwyczaj różnorodne cele uczestnictwa. Dlatego też obserwacje oraz umiejętności badawcze wystawców są niezbędne przy określaniu, który z gości targowych może być potencjalnym klientem ich firmy.Jest kilka typów gości targowych:

1. Grupa docelowa – to właśnie Twoi potencjalni klienci. Przychodzą z konkretnymi zapytaniami, dobrze znają Twoją firmę lub mają rozeznanie w ofercie konkurencji i szukają u Ciebie czegoś nowego, czegoś lepszego. Im warto poświęcić najwięcej czasu, a także zadbać o kontakt po targach.

2. Zbieracze ulotek – na targach nietrudno o bezwiedny impuls do zabierania ulotek z interesujących nas miejsc. Gdy takich stoisk jest dużo, zaczyna się problem, gdyż nosimy ze sobą mnóstwo „papierologii”. Niektórzy zwiedzający mają jednak konkretny cel w zbieraniu informacji o rynku; kiedy na Twoim stoisku pojawi się osoba z rękoma podejrzanie aż pełnymi folderów, poświęć jej chwilę uwagi i spytaj, czym konkretnie jest zainteresowana.

3. Amatorzy gadżetów – zwabieni na targi możliwością zebrania dużej ilości darmowych upominków, na każdym stoisku zatrzymują się, by wypatrzyć coś ciekawego (długopis, kalendarz) i z każdego wynoszą jakąś zdobycz, niezależnie od tego, czy byli zainteresowani ofertą firmy wystawiającej się w danym miejscu.

4. Szpiedzy – Przedstawiciele Twojej konkurencji mogą pojawić się na Twoim stoisku w każdym momencie i w każdej postaci; nie zapominaj, że targi to najlepsze miejsce na jawne szpiegostwo. Ten rodzaj zwiedzających można rozpoznać po dużej ilości wnikliwych, a niekiedy wręcz wścibskich pytań, które zadają. Sytuację można skontrować własnymi pytaniami, będącymi wówczas jak najbardziej na miejscu.

5. Dociekliwi – uważaj na gości, którzy szczególnie zainteresowani są Twoją prezentacją. Często są to marnotrawcy Twojego czasu. Istnieje jednak możliwość, że wśród nich znajdą się również potencjalni klienci. W takim wypadku najlepiej zadać kilka krótkich pytań, żeby móc przekonać się, do jakiej grupy należy ich zaliczyć.

6. Ciekawscy – zainteresowani wszystkim, tylko nie ofertą, które prezentujesz na targach: kto jest projektantem stoiska, kto jest jego wykonawcą, ile czasu zajęły przygotowania itp. Nie wpadnij w pułapkę niekończących się pytań, bo Twój czas na hali jest cenny, a taki klient może nie przynieść żadnych korzyści.

7. Introwertycy – unikają kontaktu wzrokowego, prowadzą rozmowy przechadzając się po halach targowych… Gdy są zainteresowani Twoją ofertą, wolą sami obejrzeć stoisko i bywa, że denerwują się, gdy ktoś próbuje ich zaczepić, oferuje pomoc lub choćby ulotkę.

8. Handlowcy – ci zwiedzający przyjeżdżają na imprezy targowe w celu znalezienia swojej własnej grupy docelowej oraz zaprezentowania się jej. Niestety istnieje duże prawdopodobieństwo, że nigdy nie zostaną Twoimi klientami.

9. Poszukujący pracy – targi to wspaniałe miejsce na nawiązanie nowych kontaktów i znalezienie pracy. Podobnie jak w przypadku „handlowców”, tego typu gościom targowym warto poświęcić czas jedynie w momencie, gdy w hali panuje niewielki ruch.

Zdjęcie dzięki: event.targi.krakow.pl

[/vc_column_text][/vc_column]
[/vc_row]
Polecane artykuły