Współczesna promocja opiera się głównie na reklamowaniu się w internecie. Mailowo, newsletter, artykuły sponsorowane każdemu marketingowcu są znane. Świat nie zapomniał jednak o klasycznych formach promocji. Dziś poświęcimy trochę uwagi ulotkom, bo chociaż to jedna z najstarszych metod reklamy na targach może okazać się kluczem do sukcesu.

1.      Debiutanci

Każdy kiedyś był gdzieś pierwszy raz, zaczynał od zera i długa droga była przed nim do osiągnięcia celu. Pierwszy raz na targach bywa trudny, ale i z pewnością inspirujący pod kątem kolejnych imprez. Mimo braku doświadczenia warto już na samym początku zainwestować w ulotki. Klienci nas jeszcze nie znają, a gąszcz konkurencji może utrudnić przebicie się nam na powierzchnię. W tej sytuacji ulotki mogą bardzo ułatwić przykucie uwagi uczestników targów.

2.      Bezpośredniość

Ulotki są formą reklamy bezpośredniej o czym wiedzą wszyscy. Nie każdy jednak zauważa tego proste zalety. Czasem komunikat w kanale informacyjnym może ulec zniekształceniu lub efekty jego odbioru zobaczymy w późniejszym czasie. Z ulotkami jest inaczej. Klient od razu reaguje, ponieważ albo czyta ulotkę albo ją wyrzuca. Wyjątkowy skrawek papieru może czynić cuda, a na targach spowodować że mimo innych stoisk to do nas wróci klient.

3.      Komunikacja w tłumie

Targi są chętnie odwiedzaną imprezą.  W szczególności, gdy w danej branży wydarzenie ma kolejną edycję i zarówno wystawcy jak i klienci ją znają. Takie targi przyciągają jeszcze więcej ludzi, a co za tym idzie informacja od obsługi może nie dotrzeć do każdego uczestnika. W tej sytuacji z pomocą przybywają nam ulotki, to z niej wyczyta najważniejsze informacje klient, i jeżeli zaspokoimy najpotrzebniejszą wiedzą z pewnością będzie chciał nas poznać lepiej.

4.      Oryginalność

Ulotki mogą być czymś zupełnie nieoczywistym. Dobrze jest poświęcić odrobinę swojego czasu, aby spróbować wymyślić coś niebanalnego. Zmuś klienta do myślenia umieszczając na ulotce zagadkę bądź zastosuj mema w reklamie. Możliwości jest wiele, wszystko zależy od tego jakie nasza wyobraźnia ma granice.

5.      Klient nie może odejść ze stoiska z niczym

Wielokrotnie o tym pisaliśmy, ale klienci lubią dostawać gadżety na stoiskach. Warto dodać do nich ulotkę. Dzięki temu nawet schowana od razu do torebki czy kieszeni spowoduje, że po pewnym czasie klient przypomni sobie o nas na przykład w domu. Warto ulotki dawać też dzieciom, ponieważ i z tego źródła mogą one trafić do naszego potencjalnego klienta.

Ulotki choć wydają się być dziś nieopłacalną formą promocji, w rzeczywistości na targach mogą zdziałać wiele. Dlatego w budżecie trzeba uwzględnić pieniądze na stworzenie takiej reklamy. W końcu w dzisiejszych czasach nie są o wiele koszty, a zyski mogą nam przynieść większe.

Polecane artykuły