Jak wynika z badań Deloitte and Touche dla Center for Exhibition Industry Research, imprezy targowe to niezastąpione narzędzie marketingowe, oszczędzające zarówno czas jak i ograniczające koszty, wyjątkowe dla sprzedających jak i kupujących.

Cele uczestnictwa w imprezie targowo-konferencyjnej mogą być następujące:

  • spotkanie z obecnymi klientami;
  • zdobywanie nowych kontaktów;
  • sfinalizowanie procesu sprzedaży;
  • prezentacja produktów;
  • chęć poznania nowych trendów w przemyśle;
  • wpływ na lepsze rozpoznawanie marki;
  • testowanie reakcji klientów na nowy produkt
  • propagowanie wiedzy na temat nowych produktów, poprzez rozprowadzanie próbek;
  • wzmocnienie stosunków z obecnymi klientami;
  • spotkanie z firmami konkurencyjnymi;
  • wzmocnienie partnerów strategicznych;
  • poszukiwanie nowych pracowników.

Jak widać, firmy posiadają zróżnicowane cele uczestnictwa w imprezach targowych, jednakże według badań Deloitte and Touche dla Center for Exhibition Industry Research najwięcej firm jako nadrzędne stawia następujące:

  • 63 % – promowanie firmy;
  • 51 % – prezentowanie nowego produktu;
  • 46 % – przeprowadzanie rozmów z potencjalnymi klientami;
  • 36 % – przeprowadzania rozmów z obecnymi klientami;
  • 31 % – wejście na nowe rynki;
  • 21 % – generowanie sprzedaży;
  • 16 % – Public Relations.

Coraz więcej przedsiębiorstw za priorytetowe uznaje jednak te cele, które wpływają na redukcję kosztów, m.in. skrócony proces zakupów i sprzedaży czy też wzmocnienie stosunków z obecnymi klientami .

Aby pomóc jeszcze lepiej zrozumieć rolę, jaką targi odgrywają w życiu firmy, warto zapoznać się z kolejnymi wynikami badań przeprowadzonych przez Center for Exhibition Industry Research in Chicago:

  • 46 % decyzji odnośnie zakupów podejmuje się na targach;
  • 77 % osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji znalazło co najmniej jednego nowego dostawcę podczas ostatniego uczestnictwa w targach;
  • 76 % osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji podczas ostatniej wizyty na targach poprosiło o cennik;
  • 95 % spotyka się ze swoimi obecnymi dostawcami;
  • 40 % uczestników odwiedza targi po raz pierwszy;
  • 50 % gości targowych nie uczestniczyło w danej imprezie w roku poprzednim;
  • 50 % zwiedzających uczestniczy w imprezach targowych, aby zapoznać się z nowościami na rynku;
  • 75 % pojawia się na targach z gotowym schematu udziału w imprezie, tzn. mając określone produkty i stoiska firm, które chcą zobaczyć, jak również imprezy towarzyszące, w których zamierzają uczestniczyć.

Po przeanalizowaniu powyższych danych niewątpliwie każdy z Was dochodzi do wniosku, że w imprezach targowych nie tylko warto ale wręcz trzeba uczestniczyć.

Marta Rajczak

Polecane artykuły