Rozmowa z Katarzyną Andrzejewską-Szubą, dyrektor kreatywną Grupy redNet, firmy organizującej targi oraz świadczącej usługi około targowe.
Czym jest RedNet? Z oferty firmy można wywnioskować, że firma zajmuje się kompleksowymi usługami około targowymi. Jednak, jeśli chodzi o konkret – kto i w jaki sposób może skorzystać z usług RedNet?
Grupa redNet to przede wszystkim ekspert na rynku nieruchomości. redNet 24 – Agencja nieruchomości, redNet Dom – wyposażenie wnętrz, redNet Management – zarządzanie nieruchomościami, redNet Doradcy – finansowanie, tabelaofert.pl – portal nieruchomości, redNet Consulting – badania rynku i wreszcie redNet Media – organizator targów. Wszystkie te spółki należą do redNet Property Group – największej w Polsce firmy zajmującej się nieruchomościami kompleksowo. Jednakże redNet Media, specjalizująca się w targach mieszkaniowych postanowiła poszerzyć swoją działalność i tak powstały: Targi Przedszkolaka, Targi MałyUczeń.pl, Targi Rodzinne czy targi branżowe EduTrendy. redNet Media to również Studio redNet Media Design specjalizujące się w marketingu targowym oraz reklamowym. Studio ma w swoich szeregach PRowców, marketingowców, grafików, koderów i magików od kreacji. redNet Media to również redNet EXPO specjaliści i projektanci niestandardowej zabudowy targowej. Tak więc redNet Media to targi od A do Z. Pomysł, planowanie, marketing, sprzedaż, szkolenia z obsługi klienta targowego, projekty, zabudowa i obsługa posprzedażowa. Full service! (ha, ha, ha). Ktoś ma pomysł na targi? Serdecznie zapraszamy!
Jakimi sukcesami może pochwalić się RedNet jako organizator targów?
Z lekkim uśmiechem mogę powiedzieć, że jesteśmy największym organizatorem targów w Polsce. Żeby jednak była to prawda muszę dodać, że bez własnego obiektu targowego. I wtedy jest to fakt. Nie licząc organizatorów z własnym obiektem tj. Międzynarodowe Targi Poznańskie, Targi Kielce czy warszawskie centrum MT Polska to żaden organizator nie organizuje w ciągu roku takiej ilości imprez jak redNet Media. W 2012 roku mamy ich blisko 30. Żeby wyprzedzić pytania naszej konkurencji od razu przyznam, że kilka niestety musieliśmy odwołać z bardzo różnych powodów, ale 30 imprez w 6 miastach to nadal imponujący wynik.
We wrześniu organizują Państwo pierwszą edycję branżowej imprezy EduTrendy. Jakim zainteresowaniem cieszy się to wydarzenie i jak możemy zachęcić do udziału w nim tych, którzy się jeszcze nie zdecydowali?
Tak, to prawda. To kompletna nowość na rynku, a zainteresowanie przerosło nasze oczekiwania. Projekt ten powołaliśmy do życia wspólnie z Wolters Kluwer Polska. To spotkanie dedykowane profesjonalistom edukacyjnym oraz wszystkim zainteresowanym rozwojem oświaty, szukającym rozwiązań poprawiających jakość i efektywność edukacji. Jest to zatem wydarzenie zarówno dla przedstawicieli przedszkoli, szkół oraz dla dostawców produktów, usług oraz wszelkich rozwiązań udoskonalających funkcjonowanie placówek i proces nauczania. Współpraca redNet Media i Wolters Kluwer to przede wszystkim silna merytoryka i doświadczenie w organizacji wydarzeń targowych, a ich połączenie gwarantuje najwyższą jakość. EduTrendy 2012 to targi, warsztaty i konferencje. Nawiązują w swojej idei i założeniach do europejskich wydarzeń edukacyjnych takich jak londyńskie BETT czy niemieckie DIDACTA – wydarzeń, prezentujących trendy w nowoczesnej edukacji. Mierzymy zatem wysoko i mamy nadzieję, że nasz projekt wkrótce będzie porównywany z największymi w Europie.
Jak ocenia Pani poziom przygotowania do imprez targowych firmy w Polsce?
Niestety jeszcze słabo. Mówię „jeszcze” bo cały czas się to zmienia i napawa optymizmem. Czasy targowiska i budek wystawienniczych skończyły się już dawno temu. Teraz stawia się na pomysł, kreację, oryginalność, a z tym niestety u nas jeszcze słabo. Na wszystkich targach widzę pojedyncze stoiska z białej okty, z naklejonym plakatem na taśmę klejącą i smutną panią siedzącą na krzesełku za karę. Takie stoisko nie ma racji bytu, a jego właściciel skazany jest na niepowodzenie. Są też tacy, którzy budują ogromne stoiska, wielkie molochy, żeby wyglądać lepiej niż konkurencja. Zapominają jednak o tym, że zwiedzający musi czuć się dobrze, że trzeba go zachęcić wyglądem, ale i przystępnością, uśmiechem czy zaciekawić go fajnym pomysłem. To dwie skrajności i oczywiście uogólnienie, bo jest cała masa firm, które doskonale wiedzą jak się zaprezentować, jak pozyskać klienta i co najważniejsze jak go zatrzymać.
Czy polscy przedsiębiorcy przywiązują dużą wagę do zabudowy swoich stoisk targowych czy nadal najważniejsze są dla nich przede wszystkim względy finansowe?
Niestety względy finansowe nadal są górą. Ale fajne jest to, że nasi wystawcy postrzegając nas jako ekspertów od marketingu wystawienniczego i zabudowy coraz częściej proszą nas o pomoc nie tylko w przygotowaniu projektu, ale również wymyśleniu atrakcji targowej, która wcale nie musi kosztować wiele. Wystarczy dobry pomysł. Jeden z naszych klientów z branży finansowej poprosił o taka pomoc. Wymyśliliśmy mu hasło „Z nami zbijesz kokosy”, a stoisko zamieniliśmy w wyspę z palmami kokosowymi, na którym serwowaliśmy kokosowe przekąski i napoje. To był strzał w dziesiątkę!
Rośnie zainteresowanie polskich firm udziałem w targach poza granicami kraju. Czy rodzimi organizatorzy imprez targowych powinni odbierać to jako złą czy dobrą wróżbę?
Wystarczy dobre rozeznanie w branży, żeby wiedzieć w jakim terminie nie należy organizować imprez. Ciężko jest konkurować z takimi imprezami. I to jedyne zagrożenie. Oprócz tego to bardzo dobry trend. Polscy przedsiębiorcy otwierają się na innowacyjne rozwiązania, mają okazję zobaczyć jak wyglądają targi w innych krajach i jaka jest ich kultura. Podglądają jak wystawiają się firmy z innych Państw i starają się przenieść to na nasze rodzime targi. Osobiście uważam, że to bardzo dobra wróżba.
Jak wyglądają plany rozwoju platformy RedNet?
Nowe imprezy, nowe miasta, nowe możliwości dla naszych wystawców. To nasze cele, które są niezmienne od samego początku istnienia firmy. Konsekwentnie je realizujemy. Na 2013 rok również szykujemy kilka nowości, ale szczegółów jeszcze nie będę zdradzać. W najbliższym czasie grupa redNet Property Group organizuje konferencje, na której zaprezentuje najnowszy raport pokazujący co będzie działo się na rynku nieruchomości w ciągu najbliższych 10 lat. Duże i ciężkie przedsięwzięcie, a konferencja odbędzie się już w połowie listopada. Natomiast spółka redNet Media zaczyna właśnie kolejny sezon targowy: Targi Dom Mieszkanie, Trójmiejskie Targi Mieszkaniowe, Targi Rodzinne no i zupełnie nowe EduTrendy.
Czego możemy Państwu życzyć?
Szczęście przyda nam się na pewno, ale bardziej potrzebne jest to, żeby zmieniło się coś na rynku finansowym. Możemy zrobić najlepsze na świecie targi, wystawcy mogą mieć najpiękniejsze stoiska, a kampania może zalać całe miasto. To wszystko na nic się nie zda jeśli ludzie nie będą mieli możliwości finansowych na zakup wymarzonego M. I dokładnie tak samo jest w każdej innej branży. Udane targi to takie, na których jest duża frekwencja i na tym zależy nam zawsze najbardziej.
Tego zatem życzymy! Dziękujemy za rozmowę!