Rozmawiamy z Agnieszką Huszczyńską, prezes MT Targi.
Czy targi to dobra okazja, by się chwalić?
Targi to możliwość pokazania swoich produktów sprecyzowanej grupie docelowej, dlatego warto zadbać o jak najlepszą prezentację firmy. Nawet najlepszy produkt musi się wyróżnić, aby został zauważony, a targi są do tego doskonałą okazją.
Polska mentalność nakazuje ukrywać się ze swoimi sukcesami – uważa Pani, że słusznie?
Jeżeli firma ma znaczące osiągnięcia, to warto pokazać to podczas targów. Nie widzę nic złego w pokazywaniu swojej przewagi w danej dziedzinie. Wygląd i wielkość stoiska oraz personel są najważniejszymi czynnikami, które kształtują wizerunek firmy podczas targów.
MT Polska organizuje mnóstwo imprez targowych – czy wystawcy coraz chętniej sięgają po szczególnie interesujące sposoby prezentacji swego dorobku, poprzez zabudowę stoiska i towarzyszące mu eventy?
Coraz częściej wystawcy szukają metody, żeby wyróżnić się od konkurencji. Najpopularniejszym sposobem jest przygotowanie dodatkowych atrakcji na stoiskach. Zazwyczaj są to degustacje, specjalne pokazy czy konkursy. Takie wydarzenia zwiększają zainteresowanie stoiskiem, a co za tym idzie zwiększa się także liczba odwiedzających.
Zauważa Pani przerost formy nad treścią w korelacji pomiędzy osiągnięciami firmy a zaprezentowaniem się na targach?
Zazwyczaj firmy znają swoją wartość i odpowiednio dopasowują wygląd i wielkość stoisk do pozycji firm na rynku. Nietrudno podczas targów rozpoznać liderów rynku.
Łatwo jest wyznaczyć złoty środek pomiędzy tym, co a jak chcemy pokazać?
Stoisko staje się na targach wizytówką wystawców, dlatego oprócz samego wyglądu stoiska bardzo ważny jest odpowiedni dobór personelu. Zwiedzający, zwłaszcza na targach branżowych, oczekują kontaktów z kompetentną osobą, która udzieli im wszelkich potrzebnych informacji. Najważniejsze elementy, z jakich powinno składać się stoisko to personel oraz forma, która jest zintegrowana z wizerunkiem firmy.