Chociaż lata temu wydawało się to bardzo odległe, to dziś możemy przyznać że człowiek dokonał rzeczy wielkiej. Wirtualna rzeczywistość to współczesne wynalezienie koła. Czy to jeszcze marzenia, czy może już teraźniejszość? Jedno jest pewne VR zmieni naszą komunikację interpersonalną, biznes, handel, edukację, podróżowanie i wiele innych segmentów naszego życia.
Wirtualna rzeczywistość zmienia nasze spojrzenie na świat. Jednym słowem VR zmienia wszystko, można by nawet określić to jako kolejną erę w dziejach ludzkości. Nie da się zaprzeczyć, że jest to największy trend w rozwoju technologicznym. Immersyjność, czyli proces podczas którego zanurzamy się w wirtualną rzeczywistość pozwala na poznanie otoczenia z zupełnie innej perspektywy.
Nowe doznania świata są możliwe dzięki interfejsom: wirtualna rzeczywistość (ang. Virtual Reality, VR) i poszerzona rzeczywistość(ang. Augmented Reality, AR), która łączy świat rzeczywisty z elementami wirtualnego. Wszystko zaczęło się w 2012 roku dzięki goglom Oculus Rift. Ponadto odkąd YouTube i Facebook umożliwiły odtwarzanie materiałów wideo nakręconych za pomocą technologii 360, zanurzenie w wirtualnym świecie za pomocą smartfona, jest w zasięgu coraz większej liczby ludzi.
Idealna technologia dla nowego pokolenia
Niewątpliwie jest to technologia przyszłości, która będzie pierwszym wyborem w pokoleniu Zeta (urodzeni 1995-2010) oraz pokoleń kolejnych. Nie oznacza to jednak, że dzisiejsza grupa produkcyjna nie będzie z niej korzystała. Dla nich jest to jednak uzupełnienie obecnej technologii, zaś dla kolejnych będzie to podstawowa technologia.
Ponadto, wywieranie nacisku na zastosowanie tej technologii zmieni każdą sferę naszego życia. Nie tylko biznes czy handel. Pod wpływem Zetów zmieni również edukację, która najprawdopodobniej odejdzie od tradycyjnych form nauki.
Biznes a VR
Nie powinno być to zaskoczeniem, że również biznes odkrył potencjał technologii VR. Sugestywna halucynacja wywołana technologicznymi gadżetami wkracza do świata biznesu, przede wszystkim handlu, rozwoju produktów i przemysłu. Korzystają z niej największe firmy, widząc w tym szansę ogromnego zarobku. Zaangażowanie największych firm nie powinno nikogo dziwić. W szczególności biorąc pod uwagę, żę Według Forrester Research, do 2020 roku, tylko w Stanach Zjednoczonych będzie wykorzystywane 52 mln wyświetlaczy wirtualnej rzeczywistości a ponad 130 mln na całym świecie.
Wirtualna Rzeczywistość to przyszłość
Jeżeli znajdzie negował to stwierdzenie to niestety najprawdopodobniej się myli. Już dziś zainteresowanie tą technologią jest ogromne, a co dopiero w momencie gdy na rynek wejdzie grupa osób urodzonych po 2010 roku, To pokolenie będzie wychowane na tej technologii, a co za tym idzie nie będzie wyobrażało sobie świata bez niej. Z tego względu możemy przypuszczać, że ta technologia dziś będąca nowinką w przyszłości będzie naszą codzienną technologią.