Rozmawiamy z Panią Aleksandrą Przybyłą, specjalistą ds. marketingu Promo Gifts, organizatora imprezy gifts exclusive.

Dzień dobry. To – zdaje się – pierwsza edycja targów gifts exclusive. Do imprezy jeszcze trzy miesiące, przygotowania idą pełną parą, jak wygląda zainteresowanie ze strony branży reklamowo-eventowo-PRowej?

Gifts exclusive to właściwie kontynuacja ubiegłorocznego projektu Promo Gifts. Podczas trzydniowych targów, które zorganizowaliśmy również w Warszawie, kilkanaście firm zaprezentowało swoją ofertę przedstawicielom kilkuset agencji reklamowych z całej Polski.

Co do przygotowań do gifts exclusive 2010, to przechodzimy do kolejnego etapu prac. Powoli zamykamy listę wystawców i zaczynamy gromadzić niezbędne materiały graficzne, konieczne do zapewniania imprezie właściwej oprawy wizualnej. Chcemy – m.in. dzięki projektowi gifts exclusive – wprowadzić relacje pomiędzy dostawcami artykułów promocyjnych a właścicielami i pracownikami agencji reklamowych, na wyższy, niespotykany do tej pory poziom. To wysoko postawiona poprzeczka, która wymaga właściwej organizacji i kompleksowej oprawy całego wydarzenia.
W związku z tym już teraz pracujemy nad detalami imprezy. Gifts exclusive to targi gadżetów reklamowych, podczas których swoją ofertę prezentować będą wyłącznie dostawcy artykułów promocyjnych. Zwiedzającymi natomiast będą zaproszeni właściciele i pracownicy agencji reklamowych, PRowych i eventowych z całej Polski. Wystawcy biorący udział w organizowanej przez nas imprezie, to najwięksi gracze na rynku gadżetowym w Polsce. Zgodnie z przyjętą przez nas formułą, gifts exclusive to targi ekskluzywne nie tylko z nazwy.

Targi gifts exclusive będą zapewne miały nieco inny, niż tradycyjny, halowy charakter – to choćby z uwagi na miejsce. Proszę opowiedzieć o nim (miejscu) coś więcej oraz o wszelkich wydarzeniach towarzyszących imprezie.

Formuła targów gifts exclusive ma charakter prestiżowy. Stawiamy zatem na jakość, a nie ilość prezentowanych ofert i stąd też decyzja, by do udziału w przedsięwzięciu zaprosić ograniczoną liczbę wystawców. Idąc za ciosem, w tym roku postawiliśmy na dużą, nowoczesną lokalizację. Nasz wybór padł na klub Space w centrum Warszawy. Na dostępnej tam powierzchni 1.800m², zaaranżujemy w pełni funkcjonalną biznesową przestrzeń. W ciągu dnia umożliwi ona wystawcom profesjonalną prezentację oferty handlowej, a wieczorem – przemieni się w klubową strefę relaksu, gdzie rozmowy uczestników przybiorą zapewne już nieco mniej oficjalny charakter. Co do atrakcji
i wydarzeń towarzyszących, to póki co nie chcemy zdradzać tajemnicy. Jedno jest pewne – będą!

Jak ocenia Pani kondycję branży reklamowej, PR czy event w naszym kraju?

Rynek reklamowy, eventowy czy branża PR powoli podnoszą się z kryzysu, zwiększają się wydatki reklamowe, a swoją pozycję coraz bardziej umacnia Internet i kino. Pomimo nienajlepszych statystyk sprzedażowych, dzięki swej kreatywności rozwija się także rynek reklamy zewnętrznej i gadżetów reklamowych. Twórcza postawa, duży potencjał, ciekawe pomysły, nowe technologie i atrakcyjne realizacje to tylko niektóre z determinantów rozwoju tych gałęzi reklamy. Na szczególną uwagę zasługuje niesamowita ekspansja technologii Digital Signage, która jest nie tylko dobrym środkiem komunikacji marketingowej a także przyczynia się do kreowania wizerunku firmy.

W spektakularnym tempie kształtuje się i ewaluuje także rynek artykułów promocyjnych, czego dowodem są bogate i różnorodne oferty polskich dystrybutorów i ich zaangażowanie w działania marketingowe na rzecz promocji oferowanych produktów.

Jak wygląda świadomość potrzeby inwestowania w reklamę wśród firm w Polsce? Rynek artykułów promocyjnych chyba odżywa po ubiegłorocznej zapaści?

Na obecnym rynku, przepełnionym wieloma podobnymi produktami udaje się sprzedać to, co nabywcy kojarzy się przyjemnie, co warto posiadać. Dziś sztuka sprzedaży nie ma racji bytu bez psychologii, jak również bez modelowania zachowań klientów. Dlatego tak bardzo ważną kwestią w firmach jest inwestowanie w reklamę, która jest formą przedstawiania i popierania towarów i usług oraz służy zwiększeniu sprzedaży. Reklama jest znaną i najczęściej stosowaną formą oddziaływania promocyjnego firm. Poprzez promocję, firma jest w stanie informować swoich klientów o ofertach oraz może w ten sposób zachęcać nabywców do wyboru własnej oferty wśród ofert konkurencyjnych. Ubiegłoroczny kryzys gospodarczy wymusił na firmach cięcia budżetów reklamowych, na czym ucierpiał także rynek artykułów promocyjnych. Rok 2010 to rok sukcesywnego ożywienia w branży reklamowej i wzrostu wydatków na promocję. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w fakcie, iż dostawcy upominków reklamowych aktywnie inwestują
w promowanie swoich wyrobów, ofert i świadczonych usług.

Gifts exclusive to również serwis www.giftsonline.pl, będący pierwszą wyszukiwarko-porównywarką gadżetów reklamowych. Proszę wyjaśnić, na czym polega jego działanie i w jaki sposób może on pomóc potencjalnym zainteresowanym?

Jak słusznie Państwo zauważyli giftsonline.pl to pierwsza wyszukiwarko-porównywarka gadżetów reklamowych w Polsce. Odwiedzając serwis, osoby poszukujące idealnego upominku mogą wybierać spośród ponad 14. tysięcy skrupulatnie skatalogowanych produktów. Obecnie w portalu swoją ofertę, podzieloną na 17 kategorii głównych i ponad 200 podkategorii, prezentuje ponad stu dostawców gadżetów reklamowych.

Serwis www.giftsonline.pl to jednocześnie swoista platforma komunikacji pomiędzy właścicielami i pracownikami agencji reklamowych a sprawdzonymi, godnymi zaufania producentami, importerami i dystrybutorami artykułów promocyjnych.

Jak dobrze wiemy każdy kij ma dwa końce. W przypadku giftsonline.pl nie może być inaczej. Jeśli któryś z zarejestrowanych w serwisie dystrybutorów poszukuje kolejnych agencji, z którymi chciałby nawiązać współpracę, nic prostszego. Wystarczy skorzystać z zasobów giftsonline.pl, by rozwijać sieć kontaktów, a w konsekwencji swój biznes.

Pracownicy agencji reklamowych, PRowych czy eventowych, a także osoby prywatne również korzystają na ponadstandardowej funkcjonalności giftsonline.pl. Łącząc funkcję wyszukiwarki z możliwością porównywania cen prezentowanych w serwisie produktów, mogą zestawiać wybrane gadżety w przejrzystą listę i eksportować ją do pliku PDF, który równie dobrze mogą zachować i/lub wydrukować. To natomiast umożliwia im automatyczne porównanie cen produktów z tej samej kategorii lub przekazanie – po opatrzeniu własnym logotypem – ofert dalej.

Przy tworzeniu serwisu www.giftsonline.pl przyświecała nam idea, by łączyć i przybliżać wielki, fascynujący świat gadżetów. Przyznam, może nawet nieco nieskromnie, że z powodzeniem udaje się nam ten cel realizować. Wszystko dzięki temu, że trzymamy się zasady, by wzajemnie sobie pomagać. Na bieżąco kontaktujemy się więc z użytkownikami serwisu, którzy dzielą się z nami swoimi spostrzeżeniami na temat jego zawartości i funkcjonalności. Dzięki temu możemy wspólnie tworzyć i rozwijać giftsonline.pl, co bezsprzecznie cieszy.

Czy gadżety reklamowe i promocyjne to istotny element zabudowy stoiska targowego?

Gadżet reklamowy to inaczej forma prezentu, która ma istotny wpływ na pozytywny wizerunek firmy i jej postrzeganie przez klientów. Stanowi bowiem atrakcyjny dodatek do przedstawianej oferty a dobrze przygotowany projekt upominku wzmacnia zaś świadomość marki. Wystawcy podczas organizowanych imprez targowych przywiązują szczególną wagę do aranżacji swojego stoiska, korzystając z różnych technik i form ich zabudowy. W dużej mierze bowiem zależy od tego ich sukces targowy i wzbudzenie zainteresowania wśród zwiedzających. Gadżet reklamowy pełni funkcję dodatkowego wabika podczas targów i stanowi doskonałe narzędzie marketingowe firm, wpływając jednocześnie na pozycję i prestiż firmy.

Czego można życzyć organizatorom targów gadżetów reklamowych?

Jako organizatorzy zbliżających się targów gifts exclusive, życzymy sobie zadowolenia wystawców, wysokiej frekwencji zwiedzających, spełniania ich oczekiwań i potrzeb oraz kolejnej drugiej, równie udanej imprezy już za rok.

 I pod tym podpisuje się Stoisko.pl – dziękuję za rozmowę.

Polecane artykuły