Niektórzy wystawcy podchodzą do targów po macoszemu. Wydaje im się, że przecież są lepsze metody promocji, a takie imprezy to marnotrawstwo czasu i przede wszystkim pieniędzy. Nic bardziej mylnego. Każda forma pokazania się jest dobrym sposobem na wybicie się wśród konkurencji, a przecież nie zrobi się to lepiej niż na targach branżowych. Dobrą radą zarówno dla debiutantów jak i stałych wystawców jest zadania sobie przed wydarzeniem kilku pytań, które ułatwią pracę.
Kto z firmy powinien być obecny na targach?
Branże są różne, konkurencja silniejsza i słabsza, jednak zawsze ktoś musi reprezentować firmę. Czasami jest to szef marketingu, handlowiec czy tez technik, a niekiedy specjalnie zatrudnione osoby specjalnie na targi. Dobrym rozwiązaniem tego problemu jest wcześniejsze określenie celów związanych z imprezą. To co zamierzymy powinno wiązać się z wysłaną osobą. Przykładowo jeżeli chodzi nam o sprzedaż i zawieranie umów może być to handlowiec, budowanie wizerunku osoba odpowiedzialna za martketing. Z kolei gdy w grę chodzi jakaś nowinka najlepiej wysłać osobę za nią odpowiedzialną i zajmującą się na co dzień.
Jakie materiały reklamowe warto zastosować na stoisku?
Ulotki, gadżety, poczęstunek. Opcji promowania jest wiele, dlatego warto rozważyć każdą z osobna. Wiadomo, że ulotki i broszury są najpowszechniejszą formą i raczej każde stoisko inwestuje pieniądze w taką promocję. Nie do końca może to jednak wystarczyć. Dobrym pomysłem jest angażowanie uczestnika na przykład grą czy losowaniem. W zależności o tematyki targów można oferować fajne gadżety. Magnes związany z regionem, notatnik z nazwą firmy, a może małe próbki oferowanych produktów. Warto pamiętać też o poczęstunku. Najedzony klient jest z pewnością bardziej zadowolony, a to może wpłynąć na wybranie naszej ofert bądź zapamiętanie firmy na przyszłość.
Kogo z konkurencji możemy się spodziewać?
Działając w dużych branżach niekoniecznie możemy spotkać bezpośrednią konkurencję z naszego regionu na targach. Może się okazać, że na imprezie tylko my jesteśmy z danego miasta czy terenu. Warto wtedy dowiedzieć się więcej o pozostałych wystawcach. Dzięki temu łatwiej jest obrać strategię na targi i zaprezentować się tak, żeby przykuć uwagę uczestników.
Czy zapoznaliśmy się ze wszystkimi informacjami od organizatora?
Jest to chyba najważniejsze pytanie. Zdarza się, że wystawca coś przeoczy i przez to planuje tak czas na targach, że nie może skorzystać z dodatkowej atrakcji. A przecież targi to nie tylko stoiska. To również spotkania, konferencje i inne atrakcje. Często organizuje się też spotkania dla wystawców po targach. Nie warto z nich rezygnować, w końcu to okazja do nawiązania ciekawych kontaktów.