Rozmowa z Rafałem Drożowskim, dyrektorem oddziału Metrohouse & Partnerzy w Poznaniu.
Panie Rafale, Państwa agencja nieruchomości wystawia się na Targach Mieszkań i Domów po raz kolejny. Czy oznacza to, że udaje się nawiązać transakcję z klientami pozyskanymi na targach?
Nasza agencja ma duże doświadczenie w prezentacji podczas targów. Jesteśmy przekonani, że jest to dobry i sprawdzony sposób pozyskiwania klientów, nowych kontaktów oraz budowania wizerunku Metrohouse & Partnerzy S.A. na rynku obrotu nieruchomościami.Udział w Targach Mieszkań i Domów to dobra okazja, żeby rozbudować bazę klientów.
Podczas ostatnich targów poznaliśmy potrzeby ponad 150 klientów kupujących i sprzedających nieruchomości. Z częścią z nich udało nam się zrealizować transakcje, jednak nastawiamy się na długofalowe korzyści. W pierwszej kolejności chcemy, żeby klienci nas poznali i nawiązali kontakt z naszymi doradcami. Dążymy do tego, aby byli przez nich zapamiętani jako rzetelny i efektywny zespół profesjonalistów.
Czym zachęcają Państwo klientów do odwiedzenia Państwa stoiska i tym samym do zapoznania się z ofertą Państwa agencji?
Podstawa to dobra ekspozycja hasła: „Kupujący nie płaci prowizji”. Strona kupująca nie ponosi w naszej agencji żadnych opłat, a prowizję pokrywa sprzedający. Kupujący otrzymuje natomiast bogaty pakiet benefitów takich jak: sprawdzenie każdej nieruchomości, doradztwo kredytowe, odbiór mieszkania od dewelopera czy ubezpieczenie nieruchomości. To wyróżnia nas na rynku obrotu nieruchomościami, dlatego też eksponujemy tą wartość w postaci widocznego hasła. Przynosi to zamierzony efekt, z czego wnioskujemy, że trafiamy w potrzeby Klienta.
Na ostatnich targach nasze oferty były wyeksponowane już przy samym wejściu na halę targową. Był to swoisty korytarz ofert prowadzący do wszystkich wystawianych stoisk. Były to więc pierwsze interesujące Klientów informacje z jakimi się spotykali na targach. Informacja otrzymana wcześniej wywiera zazwyczaj większy wpływ niż te podane później, ponadto stanowi dla nich punkt odniesienia.
Klientów przyciągamy także naszym zewnętrznym wizerunkiem. Często dress code, otwartość na ludzi, łatwość nawiązywania kontaktów przez naszych doradców są o wiele ważniejsze niż wygląd samego stoiska.
W nawiązaniu do poprzednich targów których byliście Państwo gośćmi, jakie są Państwa wnioski jeśli chodzi o oczekiwania oglądających co do wystawców?
Kupujący przychodzą do nas z konkretnymi zapytaniami. Przyjście na targi poprzedza potrzeba zakupu konkretnej nieruchomości – odwiedzający bardzo rzadko przychodzą na takie wydarzenia po prostu się rozejrzeć. Nawet jeśli jedynym ich celem jest rozeznanie się w rynku, to zawsze pod określonym kątem. Dlatego też zamiast „z marszu” reklamować konkretne nieruchomości, nastawiamy się na poznanie tych potrzeb, a następnie zaproszenie na kolejne spotkanie w celu przedstawienia interesującej oferty. Bardzo ważna jest znajomość prezentowanej oferty, średnich cen nieruchomości, a także możliwości finansowania zakupu. Klienci nie lubią ogólników oraz propozycji bez pokrycia, dlatego szczerze komunikujemy naszą ofertę.
Czy wynajmują Państwo firmę zewnętrzną, która wymyśla Państwu projekt oraz ustawia stoisko, czy zajmują się Państwo tym indywidualnie?
Za każdym razem współpracujemy ze sprawdzonymi ekipami firm zewnętrznych, które dokładnie znają nasze potrzeby i specyfikę działania. Projekty banerów na stoisko przygotowujemy sami. Zwykle motywy nawiązują do aktualnych akcji Metrohouse, ale zdarzało nam się złamać dotychczasowe zasady projektowania i stworzyliśmy w Warszawie wystrój nawiązujący do szpalty gazety, gdzie zamiast tytułów zamieściliśmy hasła związane z bieżącą działalnością firmy.
Co wyróżnia Państwa stoisko spośród innych? Kolory, szczególne znaki?
Nasze stoisko jest zestawieniem charakterystycznych kolorów obecnych w logotypie Metrohouse: żółtego i czarnego. Zwykle stoisko wyróżnia się spośród okolicznych wysokością, która znacznie przekracza sąsiednie boxy, przez co jest ono widoczne dla klientów już przy wejściu na halę. Czasem stawialiśmy na niestandardowe rozwiązania stawiając przed stoiskiem samochód w barwach firmowych. Jego obecność wykorzystywali sami wystawcy, którzy spotykając się wybierali często miejsce „przy aucie Metrohouse”.
Czy planują Państwo udział w innych targach z branży nieruchomości?
Tegoroczna jesień upłynie pod znakiem targów organizowanych przez firmę Nowy Adres. Poza Poznaniem będziemy obecni w Warszawie, we Wrocławiu i Gdańsku.
Rozmawiała Marta Jeton.