Rozmawiamy z Dorotą Zdun-Angotti, prezes firmy Kompass
Stoisko.pl: Proszę przybliżyć charakter działalności firmy Kompass.
Stoisko.pl: Dwadzieścia lat od debiutu Kompass na rynku polskim, czyli w roku bieżącym, możemy korzystać z nowej bazy kompass.com. Czy może Pani powiedzieć, że to już zupełnie nowa jakość usług, czy tez może firma Kompass stara się w jakiś sposób hołdować tradycji swej działalności?
Dorota Zdun-Angotti: Nowa baza kompass.com to tak naprawdę ulepszona i unowocześniona dotychczasowa. Była to zbyt dobra i sprawdzona forma, by z niej całkowicie rezygnować. To, co nasi klienci cenią sobie najbardziej, czyli precyzyjny system Klasyfikacji Kompass (obecnie oferujący 123 miliony produktów i usług) zostało wzbogacone o kolejne hasła oraz usprawnione na etapie wyszukiwania. Najwięcej zmian można zaobserwować gołym okiem – nowoczesna stylistyka strony, atrakcyjna konstrukcja indywidualnych prezentacji poszczególnych firm oraz korzystne rozmieszenie informacji. Dodatkowo, wychodząc naprzeciw trendom narzucanym przez gigantów Internetu, wprowadziliśmy sprawnie funkcjonujący system słów kluczowych, który dodatkowo przyśpiesza codzienne korzystanie z naszej bazy. Dajemy zarówno subskrybentom jak i darmowym użytkownikom szansę, na użytkowanie bazy bez utrudnień. Dlatego też jakość usług jest jeszcze lepsza, ale opiera się na sprawdzonych i docenianych przez Klientów zasadach.
Stoisko.pl: Czy Internet będzie – a może już jest – dominującą sferą polskiego, i nie tylko, biznesu?
Dorota Zdun-Angotti: Internet jest niezastąpionym narzędziem pracy firm, niezależnie od wysokości oraz zakresu obowiązków stanowisk w firmie. Dzisiejsi, polscy przedsiębiorcy, nie są w stanie odmówić roli jaką gra internet w zarządzaniu firmą – począwszy od korzystania z jego zasobów w codziennej pracy, kończąc na intensywnej promocji i gruntowaniu marki. Wierzymy, że taka strona, jak kompass.com oferuje wszystko to, co przedsiębiorcy może być potrzebne – rzetelne, sprawdzone informacje oraz skuteczna reklama.
Stoisko.pl: Jak ważnym czynnikiem są bazy danych dotyczące firm we współczesnym biznesie?
Dorota Zdun-Angotti: Z naszego punktu widzenia, są bardzo istotnym elementem, mogącym wpłynąć na sukces firmy. Kluczem jest zrozumienie roli, jaką odgrywa dostęp do precyzyjnych informacji, ofert oraz atrakcyjna i skutecznie prowadzona akcja promocyjna. Baza danych Kompass pozwala skierować swoją reklamę oraz ofertę do bardzo konkretnego odbiorcy – nie niesie ze sobą ryzyka trafiania „w pustkę”, jak to się dzieje w przypadku promocji na dużych, ogólnych portalach, nie zawsze związanych tematycznie z działalnością reklamodawcy. Jeśli nasz Klient jest przedstawicielem branży budowlanej, jego reklama na kompass.com będzie dostępna dla wszystkich tych firm, które takich usług potrzebują. Nie pozwalamy na sytuację błędnego określenia grupy docelowej. Tym samym, wszelkie kontakty firm między sobą mają szansę przeistoczyć się w długofalowe kooperacje. Bazy danych biznesowe przez wzgląd na swoje przeznaczenie, stanowią silny fundament działalności firm.
Stoisko.pl: Jakie informacje gromadzi baza Kompass?
Dorota Zdun-Angotti: Baza Kompass jest bazą firm z sektora b2b – wszelkie dane przez nas gromadzone i prezentowane to informacje, które firmy mogą potrzebować by szukać partnerów handlowych. Jesteśmy nastawieni na wspieranie relacji między firmami (business to business), a nie pojedynczych klientów (choć i tutaj, niejednokrotnie nasza baza okazała się pomocna), dlatego prezentujemy m.in.: pełne dane teleadresowe, dane rejestrowe, sektor działalności – eksport, import, produkcja, usługi, dokładne, wielojęzyczne opisy działalności, prezentacje oferty itd. Prawdę powiedziawszy, jest tego na tyle dużo, że najlepiej po prostu samodzielnie to sprawdzić, do czego serdecznie zachęcam.
Stoisko.pl: W jaki sposób Kompass bezpośrednio przyczynia się do biznesowego rozwoju swoich dotychczasowych klientów?
Dorota Zdun-Angotti: Oferta Kompass, to nie tylko surowa baza danych. To również szereg usług towarzyszących. Nasze usługi mają postać tzw. pakietów. W ramach pakietów, Klient ma szansę zaprezentować swoją firmę w Polsce, wybranych krajach lub na całym świecie, umieścić ofertę w postaci tekstowej lub reklam graficznych, przeprowadzić akcję promocyjną poprzez e-mailing (tutaj dodatkowo oferujemy usługi graficzne), otrzymać bazę firm polskich na płycie CD itp. Pakiety są ważne przez 12-miesięcy, co oznacza, że przez 12 miesięcy jesteśmy do pełnej dyspozycji Klienta wraz z naszą wiedzą i doświadczeniem. Klient ma możliwość uzyskania wsparcia oraz informacji odnośnie tego, jak optymalnie stosować nasze produkty, tak by miały szansę przełożenia się na sukces finansowy.
Stoisko.pl: Czego można życzyć firmie Kompass Poland z okazji 20 lecia działalności?
Dorota Zdun-Angotti: Przede wszystkim tego, by bazy danych b2b stały się nieodłącznym elementem działalności każdej firmy – począwszy od małych i średnich przedsiębiorstw, kończąc na wielkich korporacjach. W każdej branży.
Stoisko.pl: W takim razie, oby bazy danych b2b stały się nieodłącznym elementem działalności każdej firmy. Dziękuję i
pozdrawiam.