Główne troski: Sytuacja gospodarcza w kraju i za granicą
Prócz kwestii rozwoju rynku, UFI śledzi również znaczenie kluczowych zagadnień biznesowych na świecie. W poprzednim badaniu na szczycie listy znalazły się troski związane z ogólną sytuacją gospodarczą na rynkach odpowiadających poszczególnym firmom. Przedstawiciele biznesu wystawienniczego wyrazili też swoje obawy związane z rozwojem gospodarczym, konkurencją w branży oraz wewnętrznymi wyzwaniami.
W związku z falą aktywności terrorystycznych, znaczna większość ankietowanych zgłasza podniesienie środków bezpieczeństwa. Te są rozmaite: polegają albo na dodatkowym sprawdzaniu gości i wystawców, udzielaniu dodatkowej informacji uczestnikom, kontroli miejsc wydarzeń, albo też na okazjonalnym sprawdzaniu list wstępnie zarejestrowanych uczestników powiązanych z instytucjami rządowymi.
Kai Hattendorf, dyrektor zarządzający UFI, mówi: O ile przyjemnie jest patrzeć, jak przemysł wystawienniczy kwitnie na całym świecie, o tyle da się zauważyć znaczny rozdział pomiędzy regionami prężnie rozwijającymi się oraz tymi wstrzymywanymi przez obawy i trudną sytuację. Obecna zmiana w globalnej koniunkturze wpłynie również na przyszły rozwój światowego wystawiennictwa.
Zapytany o rozbudowę Globalnego Barometru Targowego UFI o profile kolejnych krajów, Hattendorf dodaje: W miarę jak nasza branża przejawia bardziej niejednolity obraz, coraz bardziej potrzebne jest czujne oko. Dzięki naszym nowym partnerom: AEO w Wielkiej Brytanii oraz TEA w Tajlandii, zasięg naszego badania staje się coraz bardziej globalny. W ten sposób jesteśmy w stanie dostarczyć specjalistycznych opinii większej ilości krajów niż kiedykolwiek.
Pełne wyniki 17 Globalnego Barometru UFI znajdują się na stronie http://www.ufi.org/research. Następne badanie Barometru odbędzie się w grudniu 2016 r., a opublikowane zostanie w styczniu 2017.
Zuzanna Żemła, stoisko.pl
Żródło: ufi.org