Niezależnie, czy potencjalny klient był sztywniakiem, nudziarzem, lekkoduchem, modnisiem, wolnym ptakiem, czy grubą rybą, stoisko Nokii podczas targów „CeBIT Bilisim Eurasia 2004” zawsze trafiało w sedno. Na zlecenie Nokii firma Demirden Design Ltd. stworzyła prostą, elegancką wystawę, która reprezentowała każdy spośród sześciu stylów, charakteryzujących telefony i akcesoria Nokii: aktywny, efektowny, ekspresyjny, korporacyjny, klasyczny i modny.
 Zadanie okazało się jednak nieco bardziej skomplikowane, niż przypuszczano. Nokia pragnęła, aby jej stoisko reprezentowało firmę jako całość, a także posiadało funkcjonalną przestrzeń magazynową, kawiarenkę oraz miejsce do spotkań biznesowych.Jako rozwiązanie projektanci z firmy Demirden zaproponowali sześć półotwartych przestrzeni pomalowanych w charakterystyczne barwy i indywidualnie wyposażonych, z których każda stanowiła odbicie odmiennego stylu życia. Sekcja „aktywna” zawierała elementy z naturalnych materiałów, a produkty umieszczono na ogromnych liściach akrylowej trawy. Sekcję „korporacyjną” można było rozpoznać po konserwatywnym, czarno-białym wystroju. Klubowa atmosfera z muzyką, bębenkami i odblaskowymi kolorami dominowała w sekcji „ekspresyjnej”. Sekcję „efektowną” wypełniono lustrami i umieszczono w niej telefony wyposażone w aparaty fotograficzne. Sekcję „klasyczną” charakteryzowały beże i spokojne grafiki. W sekcji „modnej” zaprezentowano natomiast najnowszy model telefonu Nokia 7200 w butikowej scenografii. Identyczny kształt ścian zewnętrznych jednoczył wszystkie sekcje pod barwami Nokii.

Dla przestrzeni funkcjonalnych firma Demirden przewidziała strukturę piętrową z kawiarenką, kuchnią, zapleczem dla personelu i pokojem do rozmów na piętrze oraz wystawą eksponatów, magazynkiem, recepcją i miejscami siedzącymi dla gości na parterze.

Sędziowie przyznali firmie Demirden wysoką ocenę pięciu punktów za indywidualny i ciekawy sposób prezentacji produktów oraz za mocne, odważne wykorzystanie koloru. Jeden z nich powiedział: „W przypadku firmy tak wielkiej, jak Nokia, trzeba służyć wielu bogom. Znalezienie formy prostej, czystej i innowacyjnej jest ogromnym wyzwaniem. To stoisko zwycięża na wszystkich frontach.”

Funkcje pięter

Powierzchnia wystawiennicza na parterze piętrowej struktury stoiska Nokii odzwierciedlała kategorie stylistyczne telefonów komórkowych – aktywny, efektowny, ekspresyjny, korporacyjny, klasyczny i modny – w sześciu półotwartych pomieszczeniach. Na piętrze znajdowała się kawiarenka, zdolna pomieścić 68 osób, kuchnia, zaplecze dla personelu oraz pomieszczenie do rozmów.

Złota Nagroda

Kategoria:

Projektant międzynarodowy

Wystawca: Nokia

Projekt: Demirden Design Ltd., Instanbul, Turkey, 90-212-245-6390, www.demirden.com

Realizacja: Cizgi Tasarim,

Istanbul, Turkey, 90-212-423-3350

Targi: CeBIT Bilisim Eurasia 2004

Budżet: $260,000

Wymiary: 20 x 27 m

Cena za metr

kwadratowy: $481

Polecane artykuły