Outdoor to forma reklamy, którą spotykamy na każdym kroku po wyjściu z domu. Taka promocja uznawana jest za bardzo skuteczną i widać to w zainteresowanie reklamodawców. Mimo to coraz częściej pojawiają się opinie że taka forma reklamy szpeci otoczenie centrum miasta. My jednak stawiamy na outdoor w szczególności w kwestii promowania targów.

Najpierw musimy określić czym jest taka reklama. Krótko mówiąc jest to reklama zewnętrzna. Bardzo często nazywana jest ona również out-of-home, a wraz z rozwojem technologii zaczęła być kojarzona z wielkoformatowymi nośnikami umieszczanymi w centrach miast. Nie trudno określić jest grupę docelową, w końcu jest nią każdy przemieszczający się człowiek. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się reklamy zewnętrzne umieszczane na budynkach, przystankach oraz środkach komunikacji miejskiej (autobusy, tramwaje). Można powiedzieć, że stała się integralną częścią krajobrazu naszej społeczności.

Oto formy reklamy zewnętrznej:

  • plakaty, afisze, billboardy, słupy,
  • citylighty (podświetlone tablice na przystankach),
  • diapazony (plansze reklamowe wsparte na metalowo-betonowej konstrukcji, umieszczane prostopadle do kierunku ruchu),
  • mobile (dwustronna tablica reklamowa umieszczona na przyczepie samochodu),
  • wielkoformatowe nośniki reklam (konstrukcje zamieszczone na elewacjach nieruchomości),
  • backlight scrolle (przewijane tablice reklamowe),
  • infoscreeny (elektroniczne ekrany emitujące spoty reklamowe)

Aby reklama outdoor była skuteczna musimy zadbać o kilka szczegółów. Przede wszystkim reklama musi posiadać jak najmniej słów i skupiać się na elementach plastycznych. Często wystarczy zamieszczenie jednego słowa (np. nazwy firmy) na tle ciekawie zestawionych obrazów, aby marka stała się rozpoznawalna. Wszystko musi być oczywiście przemyślane i spójne.

 

Zalety reklamy outdoor:

  • emitowane komunikaty obejmujące szeroki zakres odbiorców,
  • długotrwałe oddziaływanie na potencjalnych klientów (reklamy są widoczne praktycznie przez całą dobę)
  • niskie koszty (przy zastosowaniu form standardowych).
  • prostota przekazu
  • wszechobecność

Wśród wad reklamy zewnętrznej możemy wyróżnić dwie największe. Pierwsza, że bardzo łatwo o przesadę stosując taką reklamę oraz drugą czyli inwazyjność reklamy zewnętrznej, szpecącej najbliższe otoczenie odbiorców, ingerujące w naturalny krajobraz.

Czy targi powinny inwestować w taką promocję? To już oceńcie sami. W naszej opinii każdy sposób jest dobry, aby dotrzeć do potencjalnego odbiorcy i szerzyć informacje o targach.

 

 

 

 

Polecane artykuły