Rozmowa z Sylwią Kotlewską, Komisarz Targów Music Media
Stoisko.pl: To szósta edycja Tragów Music Media – czy można ze spokojnym sumieniem powiedzieć, że impreza na stałe wpisała się w krajobraz polskiego rynku muzycznego?
Sylwia Kotlewska: Zdecydowanie tak. Najlepiej świadczy o tym fakt, że w tym roku spotykamy się w Krakowie już po raz szósty. To już tradycja, która zobowiązuje nas, aby każda następna odsłona imprezy była ciekawsza. Targi Instrumentów, Sprzętu Muzycznego, Scenicznego i Oświetleniowego to jedyne tego typu wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz polskiej branży muzycznej. W dniach 23-25 września 2010r. będziemy ponownie gościć producentów, dystrybutorów, sprzedawców, realizatorów oraz – i co niezwykle ważne – muzyków.
Stoisko.pl: Co jest najmocniejszą stroną Targów Music Media, niezmienną od pierwszej edycji?
Sylwia Kotlewska: Można wymieniać wiele mocnych stron Targów Music Media. Najważniejszą jest, że Music Media to najważniejsza i profesjonalnie przygotowana impreza branżowa w Polsce, na której spotykają się przedstawiciele firm z całej Polski. Poza tym świetna organizacja jest sumą wieloletniego doświadczenia, zaangażowania, jakości i profesjonalizmu w organizacji specjalistycznych imprez targowych. Nie zapomnijmy, że Firma Targi w Krakowie zajmuje 3. wysokie miejsce w rankingu ogólnokrajowym.
Stoisko.pl: Czym natomiast ta edycja (VI) będzie różniła się od poprzednich?
Sylwia Kotlewska: Tegoroczne targi to nie tylko wystawa instrumentów, sprzętu muzycznego i scenicznego. 6. już edycja Music Media przyniesie zwiedzającym dodatkową porcję atrakcji – absolutną nowość. Kontynuując sukces imprezy i tradycję marki Music Media, targi postawiły na edukację muzyczną i uruchomione zostaną profesjonalne warsztaty i szkolenia z zakresu edukacji instrumentalnej oraz edukacji audio & video. W czasie trzech dni trwania Targów eksperci z branży muzycznej podzielą się swoją wiedzą. W planach są m.in. bezpłatne warsztaty przybliżające technikę różnych znanych basistów (m.in. Marka Kinga i Johna Patitucci) warsztaty gry na cajonie – głównym instrumencie perkusyjnym flamenco oraz doskonalenie techniki gry na uwielbianej przez bluesmanów harmonijce ustnej. Wszyscy zainteresowani będą mogli na żywo obserwować pokaz produkcji utworu w stylu club house, dowiedzieć się jak udoskonalić domowe studio nagraniowe i poznać tajniki oświetlenia scenicznego (także nowatorskiego oświetlenia LED). Dla bardziej zaawansowanych odbędzie się także prowadzone w języku angielskim szkolenie z zakresu routingu
i obróbki sygnału cyfrowego. Różnorodność tematyczna przygotowanych atrakcji sprawia, że każdy zwiedzający znajdzie z pewnością coś interesującego dla siebie.
Stoisko.pl: Wiem, że odwiedza Pani podobne tego typu imprezy na całym świecie – jak wypadamy na ich tle?
Sylwia Kotlewska: Uważam, że krakowskie targi muzyczne Music Media należy porównywać z wielkimi imprezami europejskimi, czy też międzynarodowymi, w kontekście ambicji rozwojowych i wychodzenia naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom zarówno odwiedzających jak i wystawców. W tym przypadku również stawiamy na realizację nowych pomysłów.
Natomiast polski rynek muzyczny różni się od rynków zagranicznych, więc szalenie trudno jest porównywać targi Music Media w innych kategoriach.
Z całą pewnością jednak pod względem organizacyjnym jesteśmy bardzo dumni ze swojej pracy. W końcu pod marką MUSIC MEDIA kryje się zespół doświadczonych i po prostu entuzjastycznie nastawionych osób.
Stoisko.pl: To, że wystawcy mają w imprezie swój ineteres, to oczywiste – jak zachęciłaby Pani do wzięcia udziału w Targach Music Media zwiedzających?
Sylwia Kotlewska: Wspominałam już, że w tym roku każdy odwiedzający targi Music Media będzie miał okazję skorzystać z bogatego i różnorodnego tematycznie programu warsztatów i szkoleń. Wszystkie seminaria są dostępne nieodpłatnie i a wiedza przekazywana przez fachowców z branży.
Poza tym, to świetna okazja do zobaczenia na żywo wielu osobistości ze świata muzyki i rozrywki. Swoją obecność na targach potwierdził Pan Jurek Owsiak z ekipą WOŚP, Andrzej Puczyński, Krzysztof Ścierański, Krzysztof Błaś i wielu innych.
Natomiast wszyscy miłośnicy dobrej muzyki mają szansę posłuchać dobrej polskiej muzyki w wykonaniu między innymi kapel, które prezentowały swe możliwości w półfinałowych koncertach eliminacyjnych do Przystanku Woodstock
Stoisko.pl: Czego można życzyć organizatorowi targów muzycznych?
Sylwia Kotlewska: Z całą pewnością coraz większej liczby zadowolonych wystawców i odwiedzających ich gości. Bo dzięki nim impreza się rozwija i każdego roku spotykamy się w Krakowie. Oraz słonecznej pogody na nadchodzące dużymi krokami targi Music Media.
Stoisko.pl: Tego – w takim razie – życzy Stoisko.pl
Reklama: rollup