amberexpo

Nie sposób przecenić roli Internetu w dzisiejszych czasach, lecz okazuje się, że osobisty kontakt pozostaje najwyżej cenioną formą komunikacji. Do pana Macieja Glamowskiego, wiceprezesa Zarządu MTG SA, zwróciliśmy się z zapytaniem, jak skutecznie promować się na targach – a jak promować targi – oraz które wydarzenia targowe w stolicy Pomorza szczególnie poleca.

Dzień dobry. Można odnieść wrażenie, że ostatnimi czasy większość promocji i marketingu w świecie biznesu przeniosła się do sieci. Czy w dobie Internetu targi mają rację bytu?

Nie tylko teoria, ale przede wszystkim praktyka mówi, że – tak. W świecie biznesu kontakt interpersonalny wciąż jest bardzo ceniony. Nieco na przekór technicznym możliwościom, jakie tkwią w internetowej płaszczyźnie kontaktu – to właśnie doświadczenia w świecie realnym, wynikające z możliwości kontaktu, wymiany myśli czy choćby ofert handlowych, są nadal niezwykle wysoko cenione. Nawet jeżeli jest to tylko pewien etap negocjacji, kontaktu, procesu kształtowania produktu finalnego – to etap z perspektywy wielu uczestników tych zjawisk bardzo ważny, by nie powiedzieć  konieczny.

Jak oceniłby Pan rolę odpowiednio wczesnej promocji targów? Czy wszystkie wydarzenia należy reklamować z równym nakładem sił, czy może nie wszystkie wymagają długiej i intensywnej kampanii (np. ze względu na specyfikę branży, długoletnią tradycję wydarzenia i stałych gości)? Za pomocą jakich środków robić to najlepiej?

Nie ma uniwersalnych metod czy narzędzi. Każda impreza ma swoją specyfikę, w związku z tym indywidualizowany jest również profil promocji. Szczególnie ważne są decyzje związane z promocją nowego produktu – wcześniejszemu zdefiniowaniu odbiorcy, do którego kierowany jest produkt towarzyszyć musi kierunkowa promocja i wybór odpowiednich narzędzi. Odpowiednich w kontekście profilu odbiorcy, jego oczekiwań.

Quo vadis, przemyśle targowy?

Rozwój targów musi odpowiadać na wyzwania związane z postępem towarzyszącym naszemu codziennemu życiu. To kwestia związana  z komunikacją, uwzględnieniem możliwie aktualnych osiągnięć – np. w sferze cyberprzestrzeni i cyfryzacji. Wydaje się, że targi jako platforma kontaktu nadal pozostaną atrakcyjną propozycją dla rynku, natomiast zmieniać się będzie formuła i narzędzia.

_75B6751

Jakie są wiodące imprezy organizowane przez Międzynarodowe Targi Gdańskie?

Rok 2015 to na przykład Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO. Niemal 16 tys. gości branżowych, ponad 600 wystawców z 20 państw, 20 tys. m2 powierzchni wystawienniczej, 800 metrów torów do ekspozycji taboru, innowacyjne rozwiązania, nowe technologie, ponad 30 debat, seminariów, konferencji, pokazów i prezentacji, prestiżowe konkursy i liczne premiery. Już po raz jedenasty TRAKO potwierdziły, że to największe w Polsce oraz drugie w Europie spotkanie branży transportu szynowego.

Także coroczne spotkania z bursztynem należą do szczególnie oczekiwanych w wielu regionach świata. Ponad 470 wystawców z 18 krajów wzięło udział w 22. Międzynarodowych Targach Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich AMBERIF 2015. Gdańsk odwiedzili kupcy z ponad 50 krajów, a temu na wskroś komercyjnemu przedsięwzięciu towarzyszy zawsze wyczekiwane wydarzenie artystyczne autorstwa czołowych polskich kreatorów mody i biżuterii – Gala Bursztynu i Mody AMBER LOOK trends&styles.

Z kolei misją Bałtyckich Targów Militarnych jest prezentacja Marynarce Wojennej RP, Wojskom Specjalnym, służbom logistycznego wsparcia Sił Zbrojnych  oraz formacjom Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji nowoczesnej techniki, uzbrojenia, sprzętu i wyposażenia, służącego obronie, bezpieczeństwu oraz ratownictwu  na morzu  i wybrzeżu, natomiastMiędzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej „Technologie morskie dla obronności i bezpieczeństwa” NATCON wymiana doświadczeń między użytkownikami, przemysłem i instytucjami naukowo-badawczymi krajów nadbałtyckich w obszarze wojskowej techniki morskiej.

Kolejny projekt – Międzynarodowe Targi Techniki i Wyposażenia Służb Policyjnych oraz Formacji Bezpieczeństwa Państwa EUROPOLTECH to jedyna w Polsce wysoce specjalistyczna impreza targowa, dedykowana służbom porządku publicznego i służbom specjalnym.

Celem Międzynarodowych Targów Gdańskich jest stworzenie z AMBEREXPO miejsca, gdzie spotykać się będą zarówno przedstawiciele sfer gospodarczych, jak i kulturalnych, elity biznesu i młodzież oraz dzieci; żeby spotkania miały charakter handlowy, ale też rozrywkowy, edukacyjny i wspomagający planowanie czy  procesy budowania strategii działania.

Nie dziwi zatem, że w dossier Międzynarodowych Targów Gdańskich minionego roku znajduje się Europejski Kongres Medyczny poświęcony debacie nad projektem ustawy o zdrowiu publicznym. Ale tuż obok także największe targi zdrowia, urody i sportu w Polsce – FIT FESTIVAL, stanowiący atrakcję dla osób aktywnie uprawiających sport oraz kibiców. Jest miejscem, gdzie można poznać najnowsze trendy, wspólnie potrenować i osobiście spotkać idoli światowej kulturystyki czy fitnessu. Obecność w AMBEREXPO wielotysięcznych tłumów w pełni potwierdziła trafność decyzji o organizacji Fit Festivalu. Podobnie jak zainteresowanie kilkunastu tysięcy dzieci, które odwiedzają Wielką Fabrykę Elfów i Świętego Mikołaja i niezliczone rodziny, które uczestniczą w Targach Gra i Zabawa. Szerokie gremia społeczne wyznaczają sobie spotkanie w AMBEREXPO poświęcone debacie o żywotnych problemach aglomeracji miejskiej podczas Kongresu Smart Metropolia oraz Targów Recyklingu i Ekologii re: miasto, a niespełna 3 tysiące uczestników  AMBEREXPO PÓŁMARATON GDAŃSK mija linię mety w jednej z hal wystawienniczych AMBEREXPO…

Kalendarz wydarzeń Międzynarodowych Targów Gdańskich w 2016 roku – zwiększenie ilości  imprez własnych o charakterze wystawienniczym, kongresowym i eventowym oraz realizowanych w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AMBEREXPO przez zewnętrznych operatorów – pozwala oczekiwać, że liczba gości zbliży się do granicy 200 tysięcy (w 2015 roku wydarzeniach organizowanych w AMBEREXPO  uczestniczyło ich 160 tys.).Będzie to kolejny dowód na to, że marka AMBEREXPO jest coraz bardziej rozpoznawalna, a projekty spod jej znaku są utożsamiane z ważnymi, oczekiwanymi przez coraz szersze kręgi wydarzeniami o wysokim poziomie jakości i satysfakcji.

Dziękuję za rozmowę. Ze swej strony zapraszam wszystkich naszych czytelników na ciekawe imprezy targowe w Gdańsku.

Zdjęcia dzięki: amberexpo.pl

Zuzanna Żemła, stoisko.pl

Polecane artykuły