W CZASIE IMPREZY
Przyjedź na targi dzień wcześniej, aby spokojnie zapoznać się ze wszystkimi szczegółami, dograć spotkania i wypocząć przed pójściem do hali targowej.
Na targi ubierz się stosownie i wygodnie. W przypadku wyjazdu na imprezy zagraniczne, dowiedz się, jakie normy dotyczące ubioru obowiązują w danym kraju, a także, jaka obecnie panuje pogoda.
Postaraj się ocenić rozmówcę zanim rozpoczniesz pełną prezentację. Czy jesteś przekonany, że dana osoba jest naprawdę zainteresowana Twoją ofertą? Na początek zadaj kilka luźnych pytań, aby dowiedzieć się, jaki jest prawdziwy cel nawiązania rozmowy. Nie zachowuj się jednak zbyt natarczywie wobec klienta. Pozwól mu swobodnie poruszać się po ekspozycji. Nie siedź, nie czytaj, nie pal, nie jedz, nie pij, nie wyrażaj się w sposób negatywny na temat konkurencji i imprezy, w której właśnie uczestniczysz, nie stój tyłem do zwiedzających oraz nie opieraj się o stoisko.
Po każdej przeprowadzonej rozmowie staraj się zrobić szczegółowe notatki. Nie polegaj wyłącznie na swojej pamięci.
Pamiętaj o przerwach w czasie godzin targowych. Dzięki temu pod koniec dnia będziesz miał jeszcze dość dużo energii, a Twoje spotkania będą niewątpliwie efektywniejsze.
PO TARGACH
Do tygodnia po zakończeniu imprezy skontaktuj się ze swoimi rozmówcami targowymi i prześlij im katalogi oraz cenniki.
Sporządź raport oceniający stopień realizacji założonych wcześniej celów (dopóki wszelkie działania masz świeżo w pamięci). Czy osiągnąłeś to, co zamierzałeś (jeśli tak, to co miało na to największy wpływ; a jeśli nie, to co było tego przyczyną?) Co zmieniłbyś w czasie uczestnictwa w kolejnej edycji imprezy? Czy w trakcie trwania imprezy pojawiły się jakieś dodatkowe koszty i problemy o których wcześniej nie miałeś pojęcia?
Mając to wszystko w pamięci, spisz uwagi, które pomogą Ci przygotować się do kolejnej edycji targów.