Wydawać by się mogło, że ubiór nie odgrywa kluczowej roli w tym jak klient odbiera stoisko.Jeśli tak myślisz, możesz być w błędzie, bo tak jak w życiu codziennym tak na targach to jak się prezentujesz może zmienić wiele na twoją korzyść.
Stoisko targowe jest jak puzzle. Składa się na nie wiele elementów, które po prostu muszą być ze sobą spójne i tworzyć jedną całość. Oczywiście stoisko i aranżacja musi być zintegrowane z charakterem firmy, prezentowanymi produktami, ale także materiałami promocyjnymi. Tylko co z obsługą? Czy ona może wyróżniać się na tle ekspozycji i sprawiać wrażenie jakby wyciągnięto ją z innej bajki? Otóż nie. Osoby odpowiadające za stanowisko firmy na targach muszą wpasować się w zaplanowaną aranżację. Nie powinny rzucać się w oczy, w złym tego słowa znaczeniu, poprzez źle dobrany strój. Nie da się przecież ukryć, że prezentacja personelu buduje wizerunek naszej marki.
Mimika, uśmiech, luźność w rozmowie mają nieoceniony wpływ na to jak się odbierze obsługę. Mimo to, równie mocno odznacza się to jak ona została ubrana i jak się prezentuje. W końcu komunikat jaki wysyła się od początku, a składa się na to również wygląd decyduje o pierwszym wrażeniu.
Czy to znaczy, że powinno się uczestniczyć w targach w garniturze i koszuli zapiętej pod szyję? Oczywiście, że nie. Należy pamiętać, że strój powinien być dobrany do charakteru imprezy targowej. Oczywistym jest, że inaczej ubierze się obsługa na targach mieszkaniowych, a inaczej na targach modowych. Wiele osób zaznacza, że wygląd i odbiór obsługi bywa kluczowy w tym, czy targi będzie można uznać za sukces. Komponując strój trzeba zastanowić się na to kto będzie adresatem naszych rozmów.
Jak już wspomnieliśmy strój zawsze powinien być dobrany do rodzaju imprezy. Dlatego, nie powinno nikogo dziwić, jeżeli wśród wystawców będą osoby ubrane śmiesznie lub w lokalne stroje. Jeżeli konwencja na to pozwala, a targi są raczej w branży, gdzie można pozwolić sobie na trochę wariacji i luzu, to powinno się skorzystać z tej okazji.
Strój jest ważny i temu nikt nie zaprzeczy. Dobrze jest, jeżeli reprezentując firmę i nosząc bardziej eleganckie odzienie postawimy na element kojarzący nas z firmą, na przykład apaszkę czy krawat w kolorach firmy. Warto też pamiętać, że targi to wielogodzinna praca, gdzie nie zawsze możemy mieć czas na odświeżenie się czy przebranie. Dlatego lepiej nie zapominać o dwóch podstawowych rzeczach – komfort i wygoda.