Rozmawiamy z Joanną Marcjan, menedżerką XXI Międzynarodowych Targów Branży Sportowej i Outdoorowej KIELCE SPORT – ZIMA
Pani Joanno, nie ma Pani już dość tej zimy?
Rzeczywiście, kilka mroźnych miesięcy może dać się we znaki. Jestem jednak osobą bardzo pozytywnie nastawioną do życia, zatem mimo braku słońca i trudnych warunków atmosferycznych nie tracę pogody ducha i z każdej sytuacji staram się wyciągnąć coś dobrego. Ta zima była dla mnie przede wszystkich okazją do częstych zabaw z dziećmi na świeżym powietrzu, które z fascynacją po raz pierwszy uprawiały szereg zimowych dyscyplin sportowych.
Swój udział w Targach Kielce Sport – Zima zapowiedziały czołowe firmy z branży sportowej i outdoorowej z Polski oraz zagranicy. Jak udaje się Państwu podtrzymywać sukces dwudziestu jeden edycji tej imprezy?
Targi współorganizowane są przez firmę Summit i Wydawnictwo Góry. Wcześniej były to oddzielne imprezy, ale dla dobra branży sportowej i outdoorowej zostały one połączone. Pozwoliło to na skumulowanie w jednym miejscu wystawców i zwiedzających. Wystawa już na dobre zapisała się w kalendarzu Targów Kielce i jest marką rozpoznawalną wśród przedstawicieli branży sportowej w Polsce i coraz częściej także w Europie. Zadowolenie wystawców jest dla nas najlepszym dowodem na to, że stolica Gór Świętokrzyskich to do tego najlepsze miejsce. Ubiegłoroczna wystawa zgromadziła ponad 200 firm. To powód do zadowolenia, ale przede wszystkim do tego, aby jeszcze intensywniej pracować i każdego roku organizować wystawę na jeszcze wyższym poziomie. W 2010 roku w halach Targów Kielce zagości aż 218 wystawców z 7 krajów. Targi KIELCE SPORT – ZIMA w Kielcach odbywają się po raz trzeci. Ta impreza Kielecka to po prostu święto sportu, zarówno dla osób z branży, jak i miłośników niemal każdej dyscypliny.
Uważa Pani, że tak duże zainteresowanie tegoroczną edycją targów można odczytywać, jako powolne zażegnywanie kryzysu? Czy może branży sportowej kryzys nie dotknął?
Targi KIELCE SPORT – ZIMA nie tracą zainteresowanych, a wręcz przeciwnie. W 2009r. liczba zwiedzających zwiększyła się aż o 30%. Nie od dzisiaj wiadomo bowiem, że targi są bardzo dobrym i skutecznym narzędziem marketingowym. W jednym miejscu wystawca możne zobaczyć i spotkać swoją konkurencję, a zwiedzający nawiązać ciekawe kontakty, czy nawet zawrzeć intratne umowy. Biorąc pod uwagę możliwość prezentacji pełnego zakresu produktów i usług oferowanych przez firmę, połączoną z bezpośrednim kontaktem z potencjalnymi klientami, żadne narzędzie marketingowe nie jest tak skuteczne jak udział w targach. Dlatego zachęcam do promowania się na targach, bo naprawdę warto.
Państwa Targi obfitować mają w szereg interesujących imprez towarzyszących – zdradzi Pani, czego możemy się spodziewać?
Stało się to już niemal tradycją, że kieleckim targom sportowym towarzyszy wiele wydarzeń. W tym roku odbędzie się między innymi Kielce Trade Show Slalom Jam 2010. Najlepsi polscy rolkarze zmierzą się 27 lutego. Udział w zawodach zapowiedziała większość liczących się polskich środowisk freestylowych. Zmagania są zaliczane do cyklu Polish Slalom Series, a zwycięzcy otrzymają punkty w ramach międzynarodowego rankingu World Slalom Skaters Association. Kieleckie zawody to aktualnie jedyna impreza slalomowa w Polsce rozgrywana w sezonie zimowym.
Zawody są wspólnym projektem firmy Spoko Brand, dystrybutora marki Powerslide oraz Targów Kielce, realizowanym we współpracy ze Stowarzyszeniem rolkowym Janarolki z Warszawy i Stowarzyszeniem kulturalno-sportowym Green z Katowic. Ponadto odbędzie się szereg premier, a wśród nich połączona ze specjalnym kabaretowym przedstawieniem, w którym zagrają gwiazdy kieleckiego teatru, pierwsza na świecie prezentacja specjalnego narciarskiego systemu niekrzyżowania się nart Snow Rails. Kolejną niespotykaną atrakcją będzie slackowanie czyli chodzenie po linie, odwiedzi nas również Sekretarz Generalny European Outdoor Gropup Mark Held, podziwiać mozna będzie najnowoczesniejsze kolekcje na pokazach mody, specjaliści podczas szkoleń opowiedzą o technologiach stosowanych w membranach i jak dobrze urządzić sklep sportowy, a na stoiskach pojawią się między innymi narty Blizzard nagrodzone na ISPO 2010, wyjątkowe rowery Ferrari oraz odzież 4F, którą noszą nasi olimpijczycy w Vacouver.
Branża sportowa i outdoorowa dba o atrakcyjny charakter swoich targowych stoisk?
Bez wątpienia są to stoiska zaprojektowane z dużą fantazją i starannością. To jednak nie tylko statyczna prezentacja towarów. Dużym zainteresowaniem cieszą się pokazy mody. Ta forma prezentacji jest najbliższa zwiedzającym, którzy chcą wiedzieć, co będzie modne i potrzebne sportowcowi w następnym sezonie, ale także wystawcom, którzy w bardzo atrakcyjny sposób mogą przedstawić swoje najnowsze produkty. Wystawcy prześcigają się w pomysłach na najbardziej atrakcyjne wystąpienia targowe. Jak już wspomniałam, np. światową premierę nart Snow Rails uświetnią 15 minutowym występem aktorzy Dawid Żłobiński i Artur Słaboń. Często na stoiskach pojawiają się również gwiazdy sportu światowego formatu. W Targach Kielce gościliśmy już między innymi Szymona Kołeckiego – polskiego olimpijczyka z Sydney i Pekinu, ambasadora firmy Spokey, Piotra Gruszkę – reprezentanta Polski w piłce siatkowej, Kingę Baranowską – pierwszą Polkę na ośmiotysięcznikach Dhaulagiri, Manaslu i Kanczendzondze oraz mistrzów świata w speedmintonie Daniela Gossena i Rene Lewickiego. To zatem także dowód na to, że organizowana w Targach Kielce wystawa cieszy się dużym uznaniem zawodowców i nie można jej przegapić.
Przewidują Państwo jakieś nagrody za najciekawsze stoisko targowe?
Na specjalnej gali wręczane są nagrody zarówno za najlepsze produkty prezentowane na wystawie, jak i wyróżniający się sposób prezentacji czy aranżacji stoiska. W 2009r. na KIELCE SPORT – LATO zdobywcą tej nagrody była firma Spokey, a wyróżnienia otrzymali Expedus, Insportline pl i Victoria. Trzymamy kciuki za tegorocznych zwycięzców.
Czego można życzyć organizatorowi targów branży sportowej i outdoorowej?
Przede wszystkim liczy się dla mnie zadowolenie wystawców, zwiedzających i współorganizatorów targów. Chciałabym, aby Targi tej branży rozwijały się z roku na rok. To nie tylko biznes, ale również impreza, która łączy się z jedną z najprzyjemniejszych dziedzin życia, jaką jest sport.
Tego – zatem – życzy Stoisko.pl. Dziękuję za rozmowę.