Jeśli chcesz poszerzyć swoje kontakty w Chinach, szukasz nowych, egzotycznych partnerów biznesowych lub zwyczajnie oferujesz produkty, które świetnie sprzedadzą się na chińskim rynku, powinieneś wziąć udział w targach w Chinach. Zapoznaj się z kilkoma naszymi sugestiami, aby wyciągnąć jak najwięcej doświadczenia z targów w Państwie Środka.

Odrób pracę domową przed udziałem w targach

Ponieważ istnieje tak wielu chińskich dostawców, przed wylotem do Chin, należy zrobić research i sprawdzić te firmy, które będą wystawiać się na naszych targach. Jeśli któraś z firm jest zgodna z naszymi planami biznesowymi, należy umówić się na spotkanie z przedstawicielami tej firmy w trakcie targów.

Jeśli to możliwe, należy odwiedzić siedzibę potencjalnego partnera, podczas pobytu w Chinach. Dzięki temu można sprawdzić czy dostawca rzeczywiście posiada infrastrukturę i wiedzę do wytwarzania interesujących nas produktów.
Potraktuj targi jako możliwość zbierania informacji o rynku, a nie podpisania umowy z dostawcą. Dlatego zadawaj ważne pytania dotyczące potencjału finansowego firmy, historii obrotów ze sprzedaży, kontroli jakości produktów, i tak dalej.

Jednak, jeśli twoim celem jest, podpisanie umowy z dostawcą, dopytaj się go, jak wyobraża sobie ewentualną wspólną współpracę, pozyskaj informacje o cenach, koszty wysyłki, itp. Omów to szczegółowo z dostawcami.

Należy pamiętać, że jest wiele renomowanych firm, które działają w Chinach, a nie biorą udziału w targach, więc nie denerwuj się, jeśli już podczas reasarchu nie możesz znaleźć w Internecie odpowiedniego partnera. Zawsze możesz dowiedzieć się na takich targach, o odpowiedniej firmie partnerskiej.

Niektóre rzeczy, o których warto pamiętać…

Uważaj jednak jakie informacje czy specyfikacje przekazujesz potencjalnym partnerom. Jeśli zawiążesz z nimi współpracę, to będą z chęcią partycypować w twoich projektach. Ale jeśli jednak takiej współpracy nie uda się zawrzeć, to kilka miesięcy później twój potencjalny partner może zostać twoim największym konkurentem. I w dodatku, będzie znał twoje plany ekspansji na chińskim rynku. Dlatego upewnij się, że patent produktów i znaki towarowe są na miejscu.

I bardzo ważne, aby zaprezentować swój produkt potencjalnym producentom na targach, należy przygotować materiały pisemne w języku mandaryńskim.

Zorganizuj tłumacza przed rozpoczęciem targów

Podczas, gdy wielu anglojęzycznych studentów zaoferuje ci, że mogą być twoimi tłumaczami, poza terenem targów, wskazane jest, aby umówić się z tłumaczem, który jest zaznajomiony z produktami z danej branży i terminami technicznymi (w języku angielskim i mandaryńskim).

Upewnij się, że tłumacz posiada wiedzę na temat twoich celów i produktów przed udziałem w targach.

Pamiętaj, że wiele renomowanych firm nie ma odpowiednich umiejętności mówienia po angielsku, ale mają wiedzę na temat wytwarzania produktów, na których nam zależy.

No i ostatnie. Jeśli rozważasz udział w targach w Chinach i masz jakieś pytania o to, co czego się można spodziewać, skontaktuj się z organizatorem konkretnych targów, aby uzyskać więcej informacji.

Polecane wpisy