Rozmawiamy z Andrzejem Wystawą, współorganizatorem Expo Media Maraton Show!
Dzień dobry. Jak ważne jest w Pana opinii wykorzystanie mediów w wystawiennictwie oraz aranżacji wszelkich ekspozycji?
Dobrze dobrane multimedia mogą być kluczowym elementem decydującym o sukcesie firmy podczas targów. W obecnych czasach, gdy każdy ma zestaw kina domowego z dużym ekranem w domu, nie wystarczy już powiesić 40″ plazmy na ścianie i wyświetlić spot firmowy, żeby zachęcić klienta do odwiedzenia naszego stoiska. Dzisiaj żeby zrobić wrażenie na zwiedzającym, ekran na stoisku musi mieć co najmniej 100″, wyświetlać obraz w rozdzielczości Full HD i zachwycić klienta wyświetlanym kontentem lub zachęcić go do interakcji.
Jak wyglądają najnowocześniejsze trendy w wykorzystaniu multimedialnych i medialnych zastosowań w powyższych sytuacjach?
Wymienię tylko kilka najważniejszych trendów:
– Monitory multitouch – Zabudowane w ściany stoiska, blaty lub stoliki kawowe monitory wielkoformatowe multitouch do najnowszy trend w dziedzinie rozwiązań dotykowych. Do tej pory standardem na stoisku był info-kiosk o średnicy ok 20″ na którym wyświetlany był quiz z propagandowymi pytaniami w stylu „audio tele”. Wydaje mi się że zwiedzający są już znudzeni tego typu quizami i aby zrobić na nich wrażenie trzeba przygotować bardziej zaawansowaną aplikację i wyświetlić ją na większym i wielodotykowym ekranie.
– Interaktywne ściany i podłogi sterowane za pomocą ruchu lub gestu. Zamiast hostessy z ulotkami przed stoiskiem lepiej w trakcie komunikacyjnym przed nim wyświetlić interaktywną podłogę. Zwróci ona znacznie większą uwagę przechodniów niż najatrakcyjniejsza hostessa. Nikt też nie przejdzie obojętnie obok 150″ ekranu, wbudowanego w ścianę stoiska, na którym wyświetla się animacja reagująca na ruch przechodnia.
– Video Mapping 3D – „Malowanie” obrazem obiektów przestrzennych takich jak logo firmowe lub rzeźba przestrzenna to jeszcze bardzo rzadki obrazek na Polskich halach targowych, ale niewątpliwie ze względu na atrakcyjność oraz malejące ceny realizacji będzie on coraz częściej cieszył oko odwiedzających nasze stoiska.
Jak wygląda Polska na tle innych krajów w kontekście wykorzystywania multimediów na stoiskach czy ekspozycjach?
Jeszcze nie wygląda to najlepiej. Za granicą innowacyjne multimedia występują znacznie częściej. Niemniej zdecydowanie ciekawiej wygląda to na polskich stoiskach na targach zagranicznych. Przykład idzie z góry bo Polskie Stoisko Narodowe na Targach CEBIT w Hanowerze jest co roku bardzo mocno wyposażone w najnowocześniejsze multimedia. W ubiegłym roku Ministerstwo Gospodarki na 600 metrach kwadratowych stoiska narodowego wykorzystało m.in. 2 wielkoformatowe interaktywne ściany, 3 monitory dotykowe, 3 stoły interaktywne oraz 6 stanowisk do gry na konsolach z polskimi grami video.
Skąd pomysł na Expo Media Maraton Show i dlaczego warto wziąć udział w tym wydarzeniu?
Planując Expo Media Maraton Sho, zależało nam na tym, aby w jednym miejscu zebrać wszystkie najnowocześniejsze technologie jakie można wykorzystać w wystawiennictwie. Chcieliśmy, aby nasi klienci podczas jednej wizyty na spokojnie mogli zapoznać się z wszystkimi rozwiązaniami multimedialnymi. Przedstawiamy tu zarówno rozwiązania sprzętowe jak i kontentowe.
Życzymy powodzenia w trwającym właśnie Expo Media Maraton Show!