Organizatorzy, w ramach targów Lifestyle Expo w Warszawie, oferowali odwiedzającym usługę Business Matching, która gwarantuje znalezienie partnera biznesowego do współpracy handlowej
Ponad dwustu przedsiębiorców z Hongkongu oraz prowincji Guandong (Kanton) przyjechało do Polski zaprezentować swoją ofertę. W poszukiwaniu partnera biznesowego zagościli w Warszawie podczas trzeciej edycji targów Lifestyle Expo w Warszawie.
Targi odbyły się między 21, a 23 września na terenie Centrum EXPO XXI, przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Ich organizatorami są Rada Rozwoju Handlu Hongkongu (HKTDC) oraz Wydział Handlu Zagranicznego i Współpracy Gospodarczej Prowincji Guangdong (GDDOFTEC). Wystawcy reprezentowali m.in. takie sektory jak elektronika, artykuły gospodarstwa domowego oraz akcesoria komputerowe i telefoniczne. Nie zabrakło również przedstawicieli branży upominków i produktów reklamowych, a także odzieży i modnych akcesoriów. Nowością będzie szeroki asortyment zegarków i biżuterii.
Reprezentanci biznesu tego regionu Chin wykazują dużą chęć współpracy z rynkami zewnętrznymi, mając świadomość bycia niezwykle atrakcyjnym partnerem dla inwestorów zagranicznych. Według Globalisation Index gospodarka Hongkongu uznawana jest za najbardziej wolną gospodarkę na świecie.
Zagraniczni inwestorzy, rozpoczynający współpracę z tym rynkiem, mogą liczyć bowiem na sprawny system prawny, swobodę przepływu informacji, dóbr i kapitału, znakomitą infrastrukturę, dostęp do największych banków, powszechną znajomość angielskiego wśród przedsiębiorców, otwartą gospodarkę i dobre relacje handlowe z Chinami. Ponadto ogromnym udogodnieniem w prowadzeniu interesów za pośrednictwem Hongkongu są ograniczone do minimum formalności związane z zakładaniem i prowadzeniem firmy (od niedawna można zarejestrować firmę przez Internet i już w tym samym dniu rozpocząć działalność) i niskie podatki (CIT max 16,5%, podatek dochodowy max 15%). W Hongkongu obowiązują tylko trzy podatki bezpośrednie: od zysków, wynagrodzeń i nieruchomości. Nie ma natomiast podatku VAT, podatku od sprzedaży, podatku u źródła, podatku od zysków kapitałowych ani podatku od dywidend, co sprawiło, że rynek ten stał się prawdziwym centrum działań typu Offshore.
Organizatorzy, w ramach targów, oferowali odwiedzającym usługę Business Matching, która gwarantuje znalezienie partnera biznesowego do współpracy handlowej. Rada Rozwoju Handlu Hongkongu (HKTDC) zapewnia znalezienie odpowiedniego, dla danego przedsiębiorcy, kontrahenta z Hongkongu oraz prowincji Kanton w przypadku, gdy ten podczas targów nie znajdzie właściwego partnera biznesowego.
W ramach Lifestyle Expo odbył się również cykl bezpłatnych seminariów z udziałem ekspertów w dziedzinie handlu zagranicznego. Były one okazją do zapoznania się m.in. z możliwościami jakie stwarza Hongkong w rozliczaniu transakcji międzynarodowych oraz rolą, jaką odgrywa w umiędzynarodowieniu chińskiego juana. Podczas seminariów, organizatorzy poruszyli również ważne dla przedsiębiorców kwestie logistyki w handlu międzynarodowym, nowymi regulacjami związanymi z rozliczaniem VAT w imporcie, dofinansowaniem udziału w misjach i targach w Hongkongu, zasadami zakładania firm i korzyściami z tego płynącymi w kontekście wymiany handlowej – zwłaszcza w przypadku chęci dostępu do ogromnego rynku chińskiego, w zakresie zarówno importu, jak i eksportu towarów.