Przedstawiliśmy wam ostatnio powody, dla których warto zainwestować część budżetu w ulotki. Pozostaje jednak pytanie jak stworzyć skuteczną ulotkę reklamową. Na targach każde stoisko będzie posiadało ulotki, dlatego ważne aby to nasza rzucała się w oczy. Oto 6 kroków do perfekcyjnej reklamy na papierze.

  1.      Po co nam w ogóle ta ulotka?

Każde działanie trzeba rozpocząć od odpowiedzenia sobie na pytanie po co i dlaczego. Nie inaczej jest w tym przypadku. Tego kroku nie możemy pominąć zważywszy na to, że będzie miało to wpływ zarówno na treść, ale i wygląd ulotki reklamowej. Kiedy uzyskamy odpowiedź i będziemy wiedzieli czego spodziewamy się po stworzeniu takiej reklamy, możemy przejść do rzeczy. Warto od razu pamiętać, że liczba informacji jakie chcemy przekazać jest ograniczona.

  1.      Grupa docelowa

Grupa docelowa do jakiej chcemy trafić jest najważniejszym punktem tworzenia ulotki. Fonty, kolory, ilustracje i zdjęcia muszą podobać się twojej publiczności. Ważne być nie używał więcej niż dwóch fontów, jak zwróć uwagę by podkreślić niektóre informacje. W tym celu skorzystaj z pogrubienia, pochylenia lub podkreślenia. To sprawdzi się lepiej niż dziesięć różnych krojów pisma.

  1.      Ilość zdjęć

Ilustracje i zdjęcia mogą okazać się cennym przekaźnikiem treści. Pamiętajmy powierzchnia na ulotce jest ograniczona, a czasem zdjęcie przekaże więcej niż kilka zdań. Zastanów się czy chcesz wykorzystać kilka mniejszych czy jeden większy, który silniej przykuje uwagę.

  1.      Format

Wielkość ma znaczenie. Ulotki funkcjonują w wielu formatach, dlatego trzeba zastanowić się jaki będzie dla nas najlepszy.  Jeśli masz ograniczony budżet skorzystaj ze standardowych rozmiarów, np. A5. Jeżeli jednak możesz pozwolić sobie na więcej, może postawisz na własny format? Fajnym pomysłem jest na przykład ulotka koło czy romb.

  1.      Papier

Oprócz różnych wielkości, drukarnie oferują różne rodzaje papieru.  Upewnij się, że papier na którym chcesz drukować ulotki jest naprawdę dobrej jakości. Najgorszy papier zepsuje odbiór ulotki.  Najczęściej do ulotek reklamowych stosuje się papier o gramaturze do 350 g/m2.

  1.      Literówki

Zanim oddasz projekt ulotki jeszcze raz dokładnie go sprawdź. Literówki łatwo przeoczyć, a nic bardziej nie deprymuje niż konieczność zniszczenia kilku tysięcy ulotek przez wcześniejszy brak uwagi. Dobrze też, aby poprosić współpracownika żeby rzucił na to oko. Może wychwyci coś co uszło naszej uwadze?

Na sam koniec sprawdź jeszcze raz czy efekt końcowy wygląda tak jak tego chcemy. Jeżeli jednak zastosowałeś  powyższe wskazówki na pewno uzyskasz takie ulotki jakie chcesz.

https://ideagrafika.pl/6-rad-jak-zaprojektowac-swietna-ulotke-reklamowa/

Polecane artykuły