Jak zwiększyć sprzedaż, wypromować firmę lub zdobyć wiedzę o rynku lub produkcie? To odwieczne pytanie zadaje sobie każda prowadząca działalność osoba. Obecnie mamy do wyboru wiele nowoczesnych rozwiązań, które wspierają rozwój przedsiębiorstwa. Najczęściej stosowane narzędzia to rozwiązania online oraz spotkania osobiste.
Każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy. Rozwiązania internetowe są dość tanie w komunikacji ale cechują się dość niskim odzewem. Spotkania osobiste są bardzo skuteczne w komunikacji biznesowej jednak angażują wiele czasu oraz dość wysokie koszty. Dlatego alternatywą są rozmowy telefoniczne. Stosowany od dawna kontakt telefoniczny stanowi skuteczne narzędzie, które znajduje zastosowanie w każdej branży i przynosi wymierne korzyści.
Dlaczego warto rozmawiać z klientem?
Wydawać by się mogło, że w dobie komunikacji online, bezpośredni kontakt z klientem odchodzi w zapomnienie. Czy tak jest w istocie? Nic bardziej mylnego! Wirtualne rozwiązania zdecydowanie ułatwiają pracę i przyspieszają wiele procesów, jednak biznes tworzą ludzie. I może być on wielowymiarowy gdyż z jednej strony są to przedsiębiorcy, którzy dostarczają produktów i usług, a z drugiej konsumenci, którzy korzystają z ofert, jakie najlepiej odpowiadają ich potrzebom.
Jasno widać, że między jedną i drugą grupą uczestników rynku niezbędna jest komunikacja. Im jaśniejszy przekaz i im skuteczniejsze kanały dotarcia do potencjalnie zainteresowanych odbiorców, tym wyższe wyniki może osiągać firma. Skuteczna rozmowa stanowi klucz do realizacji celów, a możliwości wymiany zdań w czasie rzeczywistym – np. podczas kontaktu telefonicznego – nie zastąpi żadna, nawet najlepiej skonstruowana oferta mailowa.
Telemarketing – do sprzedaży i nie tylko
Jedną z największych zalet usługi telemarketingu jest wszechstronność jego zastosowania. Często głównym założeniem jest wsparcie sprzedaży w firmie, ale warto nadmienić, że cele rozmowy telefonicznej z klientem mogą być różne. Zaproszenia na wydarzenia biznesowe i organizowane eventy, prezentacja nowości firmowych, przedstawienie oferty itd. to tylko kilka obszarów, w jakich sprawdza się ten sposób komunikacji z odbiorcami. Narzędzie to świetnie nadaje się ponadto do badania potencjału klientów i rynków zbytu.
Telemarketing stanowi pewnego rodzaju „kompromis”, ponieważ łączy atuty spotkań osobistych z szybkością i oszczędnością. Spotkania, podobnie jak udział w imprezach targowych, przynoszą zadowalające efekty, ale jednocześnie wymagają dość sporych inwestycji, zarówno finansowych, jak i w zakresie wkładanej energii czy poświęcanego czasu. Przy kontakcie telefonicznym możemy natomiast zaplanować strategię i rozłożyć w czasie.
Podobną elastycznością cechuje się mailing, który jest szybki i tani. Jednakże, co istotne także dla wyników finansowych, nosi on znamiona masowości i pozbawiony jest „ludzkiego oblicza”. W nim nie dopasujemy tak dobrze rozwiązań na miarę potrzeb klientów, jak w czasie rozmowy, która niesie za sobą szersze możliwości. Pomiędzy mailingiem a osobistym kontaktem z klientami mieści się rozmowa telefoniczna, czyli sprawdzony telemarketing.
Telemarketing skrojony na miarę potrzeb
Aby rozmowy telefoniczne przynosiły zamierzony efekt, powinny być solidnie przygotowane, przeprowadzone i raportowane. Dlatego warto to zadanie powierzyć w ręce specjalistów z GJC International gdzie usługę telemarketingu poznamy na stronie zadzwonimy.pl. Realizacja z pełną dbałością o szczegóły oraz dopasowanie do specyfiki każdej branży zapewnia wymierne efekty i pozwala zaoszczędzić cenny czas. Istotną rolę odgrywa precyzyjne określenie grup docelowych, ponieważ tylko właściwie sformułowany przekaz może trafić do przekonania rozmówcy. Ponad 20-letnie doświadczenie GJC International jest nieocenione w tym zakresie.
Sprawdź więcej szczegółów na stronie www.zadzwonimy.pl