Targi, jak każdy inny produkt czy usługa, potrzebują odpowiedniej promocji. Rozwój technologii i pojawiające się nowe sposoby komunikacji społecznej powodują przeniesienie środku ciężkości promocji i reklamy do Internetu – a szczególnie do mediów społecznościowych. O tych potęgach komunikacyjnych nie można zapomnieć również przy promocji żadnego eventu.

W ostatnich latach rynek social mediów dorobił się wielu platform, na których przedsiębiorstwa są w stanie wypromować swoją markę. Jak zatem ich używać, aby skutecznie wyróżnić swoje targi, wystawy czy inną imprezę?

Facebook, Instagram czy Twitter to idealne kanały społecznościowe do tego, żeby przyciągnąć klienta czy po prostu uświadomić go o istnieniu firmy czy wydarzenia. Tysiące ludzi używa ich do dzielenia się informacjami, a to szansa dla każdego kto potrafi się po tych platformach poruszać.

Częstotliwość publikacji

W zależności od kanału przerwa w postach będzie różna. Zależy to od faktycznej grupy odbiorców, ale również od  tego gdzie publikujemy. Przykładowo tweety żyją chwilę, a to powoduje, że post będzie musiał częściej się pojawiać na tej platformie. Z kolei w przypadku Facebook’a przerwa może być dłuższa. Tak samo dzieje się na Instagram’ie czy Google+ gdzie jeden post dziennie spokojnie powinien wystarczyć.

Kiedy publikujemy

Dobrym rozwiązaniem jest przyzwyczajenie odbiorcy do regularnych postów, najlepiej o podobnej porze. Warto zwrócić również uwagę na to, aby posty na różnych serwisach się ze sobą nie dublowały. Przykładowo we wtorek informacja ukazuje się na Facebook’ u, w środę na Instagram’ie, a w tym czasie dodatkowo wrzucamy tweety.

Aktywność

Chcąc wykorzystać w pełni możliwości social media nie można nie być aktywnym użytkownikiem. Własny profil jest oczywiście najważniejszy jednak obok postów ważne jest komentowanie oraz reakcja na wiadomość zwrotną odbiorcy. Warto w tym miejscu porzucić branżowy język i przestawić się na prosty, zrozumiały dla każdego.

Grafika

Może się to wydawać oczywiste, jednak posty oznaczone grafiką są szybciej zauważone. Dowodem na to są statystyki, które mówią, że zdjęcia i obrazy zapewniają 39%[1] wzrost zaangażowania odbiorcy. Lepiej nie traktować grafik po macoszemu bądź jako dodatek do posta, bowiem może się okazać, że to właśnie one przyciągają uwagę.

 

[1] https://blog.bufferapp.com/7-facebook-stats-you-should-know-for-a-more-engaging-page

Polecane artykuły