Otwierasz laptopa, wybierasz, klikasz i gotowe. Handel online to dziś jedna z najpopularniejszych form zakupów. Dodatkowo w internecie znajdziemy niemal wszystko i to nie wychodząc z domu. W takim razie co stanie się z przemysłem targowym? Czy przyjdzie czas kiedy będzie musiał ustąpić miejsca młodszemu bratu?

Targi konsumenckie to nie cały biznes a tylko fragment

Targi zmieniają się tak samo dynamicznie jak wszystko wokół nas. Nie zaprzeczymy, że dziś to nie tylko targi kontrakcyjne, a zawieranie umów biznesowych to nie wszystko. Nawet kupno produktów w promocyjnej cenie przestało być głównym celem targów. Co więc się zmieniło? Po pierwsze teraz na polskim rynku działa mnóstwo firm profesjonalnie organizujących targi. To dzięki nim branża ciągle się rozwija, a produkt jest tylko jednym z elementów wydarzenia. Konferencje, warsztaty, zabawa teraz to one tworzą event i przyciągają klienta.  Sklepy internetowe są z kolei nastawione tylko i wyłącznie na sprzedaż.

Produkt tani a słaby czy dobry a drogi?

Zarówno w internecie jak i na targach staniemy przed tym samym dylematem. W sklepach online największym atutem jest zasięg. Pragnąc zakupić jakąś rzecz jesteśmy w stanie zamówić ją z drugiego końca Polski czy nawet świata. Po stronie targów niewątpliwym atutem jest fakt, że ciągle są one miejscem gdzie gromadzi się najlepsze produkty, często w bardzo dobrej cenie.

Pomoc eksperta

W sklepie internetowym nikt klientowi nie doradzi. Jest on skazany sam  na siebie i często właśnie to postrzegane jest jako minus zakupów online. Z drugiej strony mamy targi, gdzie na każde nasze pytanie, wątpliwość czy brak jakiejś wiedzy uzyska się odpowiedź osoby, która faktycznie się na tym zna. Poza tym od razu widzimy, dotykamy lub testujemy dany produkt, a zdarza się iż to co zamówimy w internecie nawet nie będzie przypominało tego co widzieliśmy na zdjęciu.

Spotkanie z drugim człowiekiem

Dzisiejsze społeczeństwo jest zamknięte na drugiego człowieka. Wiele osób odcina się od świata słuchawkami w uszach i wzrokiem w komórce. Komunikowanie w realnym świecie stało się trudnością dla niektórych. Targi są więc szansą na to, żeby zauważyć kogoś innego poza siecią. To tam możemy wymienić się informacjami, pośmiać się czy po prostu poznać kogoś interesującego. Kontakt twarzą w twarz jest tu decydującym argumentem dlaczego e-commerce nigdy nie zastąpi targów.

Podsumowanie

        Czy nowe czasy przyniosą koniec tradycyjnej formie sprzedaży? Wydaje się, że nie. Wiadomo, e-commerce będzie miało swoich zwolenników, w szczególności że mnóstwo ludzi po prostu nie ma czasu. Z drugiej jednak strony jest ogromna liczba osób, która nie wyobraża sobie zaniku klasycznych targów.

Polecane artykuły