Stało się wirtualny świat opanował już każdy element naszego życia. Również targi zaczęły korzystać z możliwości jaki niesie ze sobą virtual reality. Wirtualne targi to niewątpliwie przyszłość, a co za tym idzie i wirtualne stoisko. Jakie więc zalety będzie miało budowanie stoiska wirtualnego przed samymi targami?

Zanim VR całkowicie zacznie królować w branży targowej, będzie w nią wchodziła małymi krokami. Tak właśnie się dzieje już teraz, a  zasmakować tego można było na niedawnym Festiwalu Marketingu, a taką możliwość dało uczestnikom Extend Vision.

1.      Wirtualne stoisko zawsze można dopracować

Zdarzyło się wam, że stoisko nie wyglądało tak jak zakładaliście na wstępie? Wirtualne stoisko wyeliminuje ten problem, a wasze stoisko będzie idealne i dopięte na ostatni guzik. Poza tym możesz stworzyć kilka możliwości z których wybierzesz najlepsze. Poza tym nie będzie ograniczać cię powierzchnia tak jak teraz w halach i obiektach targowych.

2.      Nie będziesz potrzebował obsługi

To zaoszczędzenie części kosztów. W końcu obsługa, często delegowana czy wynajęcie hostess to dodatkowy koszt. Dzięki temu nie będziesz obawiał się czy obsługa jest odpowiednio wykwalifikowana oraz czy potrafi przekazać najważniejsze informacje w najlepszej oprawie.

3.      Wirtualne stoisko może mieć kilka wersji dopasowanych do różnych grup

Grupa docelowa to często z najtrudniejszych zadań jakie przychodzi rozgryźć firmie. Wirtualne stoisko żegna ten problem. Możesz dzięki temu stworzyć kilka wersji, które dopasujesz do różnych grup. Dzięki temu trafisz do większej ilości ludzi, a to z kolei może przynieść większe zyski.

4.      Możesz zaprezentować każdy produkt czy usługę

VR doprowadziło do tego, że stoisko targowe nie ma już żadnych ograniczeń. Ta technologia umożliwia zaprezentowanie produktów lub usług firmy, które fizycznie nie mogłyby zostać umieszczone na stoisku. To kolejny ważny dowód na to, że wirtualne stoisko może kiedyś wyprzeć tradycyjną formę.

5.      Możesz na stoisko pokazać coś więcej

Brak ograniczenia poprzez powierzchnię umożliwia wystawcą coś, co dotąd mogło być tylko marzeniem. VR to możliwość pokazania czegoś więcej. Produktem czy usługą ciężko czasami przekazać ideę, czy historię jak wszystko było tworzone krok po kroku. Od teraz na stoisko będziemy mogli pokazać siedzibę firmy czy przebieg procesu produkcyjnego. To spowoduje zupełny nowy wymiar odbioru stoiska oraz nową erę targów.

Podsumowując wirtualne stoisko to już nie tylko przyszłość, ale po prostu teraźniejszość. Warto zainwestować trochę wysiłku i czasu by się temu przyjrzeć, aby nie przegapić momentu kiedy wszystkie firmy i organizatorzy będą to mieli. Pamiętajcie kto pierwszy ten lepszy, a zawsze zapamiętuje się tego kto miał coś jako pierwszy.

Polecane artykuły