Przygotowania stoiska do targów wymaga wiele pracy, jednak wystawy nie zawsze przynoszą oczekiwane skutki. Co ciekawe, czasami wyeliminowanie jednego błędu może przyczynić się do diametralnej zmiany odbioru naszego stoiska i znacznie zwiększyć korzyści z prezentowania się na targach. Zobaczcie, jakie są najpowszechniejsze błędy wystawców i ich nie popełniajcie!
1. Zapisanie się na złe targi
Bardzo łatwo zapisać się na targi, ale trzeba mieć świadomość, że prezentowanie stoiska na targach niezwiązanych tematycznie jest po prostu zwykłą startą czasu i pieniędzy.
2. Niepokazywanie, jak można pomóc klientom
Zwiedzający nie przychodzą na targi, aby zobaczyć różne rodzaje prowadzonych interesów. Oni są zainteresowani tym, jak można im pomóc. Jeśli nie dostrzegą, że jesteśmy gotowi wyjść im naprzeciw i zaoferować tę pomoc, stracą nami zainteresowanie.
3. Niewychwytywanie potencjalnych klientów
Najważniejszym zadaniem stoiska jest wychwycenie jak największej liczby potencjalnych klientów i zdobycie do nich kontaktu. Swój produkt można próbować sprzedać później.
4. Zaniechanie śledzenia potencjalnych klientów
Kiedy już zdobędzie się kontakt do potencjalnego klienta, trzeba mu o sobie przypominać. Brak takiej taktyki jest największa zbrodnią!
5. Mało inspirujący wygląd stoiska
Stoisko to okno na świat twojej firmy. Jak chcesz przyciągnąć klientów, jeśli wygląda ono niechlujnie?
6. Brak celu
Na targi trzeba jechać z jasno określonym celem, na przykład pozyskanie 100 potencjalnych klientów. Ułatwia to pracę i mobilizuje pracowników.
7. Mało przyjazny wygląd
Jak można zachęcić zwiedzających, jeśli pracownicy rozmawiają przez telefon, albo siedzą z nosem w laptopie? Kto chciałby podejść do takiego stoiska?
8. Brak wystarczającej ilości gadżetów
Czasami nawet wystawcę może przerosnąć zainteresowanie jego stoiskiem, ale nie może dojść do sytuacji, że klient odchodzi od stoiska z pustymi rękami. Nawet jeśli nie zdążysz z nim porozmawiać, to musi on przynajmniej odejść z ulotką
9. Brak zaangażowania w wydarzenie
Wystawca powinien się zaangażować w marketing całych targów. Promowanie się poprzez organizatorów całych targów jest bardzo skuteczne.
10. Brak cierpliwości
Po targach należy wykazać się cierpliwością. Czasami potencjalni klienci nie mają czasu dla wystawców nawet przez dwa tygodnie. Nie wolno się poddawać. Jeśli trzeba to nawet rok utrzymywać kontakt i może w końcu przyniesie to zamierzony efekt.