Targi przyciągają multum ludzi. Bardzo różnych, a każdy z nich inaczej podchodzi do takich imprez. Przygotowań do targów nie możemy ograniczyć wyłącznie do samej zabudowy stoiska. Warto również pomyśleć i nastawić się na spotkanie z trudnym oraz wymagającym klientem. Można wyodrębnić kilka charakterystycznych grup odwiedzających na podstawie ich zachowania.
- Kolekcjoner ulotek
Najbardziej charakterystyczną grupą są zbieracze ulotek. Nie ma chyba imprezy targowej na której nie będziemy mieli do czynienia z taką grupą. Zbierają makulatury ile uniosą. Taki klient jest ciekawy, chociaż może nie do końca wie czego szuka. Spokojnie można do niego podejść i porozmawiać, aby naprowadzić go na odpowiednie tory.
- Zbieracz gadżetów
Obok zbieraczy papierów spotkamy z pewnością kolekcjonerów wszelkich gadżetów. Nie ukrywajmy, że targi są dla nich idealną okazją do tego, żeby zdobyć coś darmowego. Chęć zdobycia upragnionego upominku, przesłania im czasem samą ofertę stoiska.Zdarza się, że tak naprawdę nie są oni do końca zainteresowani tym co przedstawiamy.
- Ciekawscy
Dociekliwi i ciekawscy stoiska to kolejni nasi potencjalni klienci. Z nimi trzeba jednak uważać, bowiem często zdarza się, że marnują oni nam tylko czas, bo po prostu sami mają go za dużo. Wśród nich mogą być tacy, którzy są zainteresowani wszystkim tylko nie ofertą. Wtedy dobrze jest zadać parę pytań, aby wybadać grunt. Dopiero wtedy możemy określić, czy dana osoba może być naszym klientem.
- Konkurencja
Zdarza się również, że nasza konkurencja wykorzystując targi próbuje wybadać naszą ofertę. Trudno jest wyłapać ich wśród odwiedzających. Jeżeli klient zadaje bardzo dużo pytań, szczegółowych i na granicy specjalistycznych coś może wisieć w powietrzu. Sytuację można skontrować własnymi pytaniami, będącymi wówczas jak najbardziej na miejscu. Przykładowo możemy zapytać z jakiej są branży, firmy, czego szukają, jaki mają problem, jakie technologie wykorzystują. Zawsze też można odpowiedzieć, że ze względu na tajemnicę handlową nie możemy udzielić odpowiedzi.
- Handlowcy i szukający pracy
Handlowcy i szukający pracy. Ci pierwsi przyjechali specjalnie na imprezę po to, aby znaleźć swoją grupę docelową i zaprezentować się jej. Nie można ich jednak skreślać, bowiem zawsze z takiego kontaktu nasza firma może uzyskać jakieś zyski. Z kolei w drugim przypadku to grupa, której celem jest znalezienie nowego miejsca pracy. Tego typu gościom targowym warto poświęcić czas jedynie w momencie, gdy w hali panuje niewielki ruch.