Wirtualna rzeczywistość to jedna z najnowszych technologii, w dodatku ciesząca się niesłabnącym zainteresowaniem. Duże marki, firmy czy koncerny światowe również dostrzegł jego ogromny potencjał. Wirtualna rzeczywistość z pewnością zmieni rynek marketingu, reklamy i e-commerce, oraz sposób, w jaki konsumenci postrzegają prezentowanie produktów.
- VR a twoja marka
Wirtualna rzeczywistość to idealne rozwiązanie, gdy chcesz coś zaprezentować lub poinformować konsumenta o nowym produkcie. W szczególności, kiedy musisz pokazać konsumentom produkt lub usługę, które w swojej pierwotnej wersji nie są kompletne. Przykładowo wirtualna przejażdżka nowym modelem samochodu, czy wirtualne przejście po mieszkaniu, które ma dopiero powstać.
- VR to rozrywka dla konsumenta
Dzisiejszy klient przeistoczył się z biernego uczestnika w aktywnego, a co za tym idzie stał się wyzwaniem dla rynku. Interakcja z nim jest kluczem do sukcesu, choć jest to dość trudne mając na uwadze rosnącą konkurencję. VR i AR mogą wprowadzić twoje usługi na zupełnie nowy poziom doznań. Dzięki temu wyróżnisz się na tle konkurencji.
- Pomysł na kampanię VR na podstawie klientów
Potrzeby i oczekiwania klientów to podstawa w tworzeniu kampanii VR. Zadaj więc sobie pytania
-
- Czego potrzebują?
- Co im przeszkadza?
- Jakie są ich obawy, pragnienia, emocje?
Przeanalizuj swój target i wyciągnij wnioski. Dzięki temu znajdziesz sposób w jaki najlepiej do nich dotrzeć poprzez wirtualną rzeczywistość. Twoja grupa docelowa to kopalnia pomysłów na kampanie VR, o ile dobrze ją poznasz.
- Konkurencja
Pamiętaj nigdy nie patrz się tylko na siebie bo konkurencja cię zostawi w tyle. Nie bój się jednak inspirować tym, co robi konkurencja. Obserwuj, następnie przystosowuj do siebie i wykorzystuj schematy, które zadziałały dla innych marek, i to nie tylko na twoim polu biznesowym i w branży VR, ale w szeroko rozumianej promocji. Jeżeli wydaje ci się, że wszystko już było to miej na uwadzę, że wszystko zmienia się w zależności od miejsca patrzenia. Wszystko można zmienić, przeinaczyć choć tak naprawdę różne koncepcje i wykonania to zupełnie to samo.
- Myśl w różnych wymiarach
Kreatywność to twoja największa broń. W szczególności w wykorzystaniu kampani VR. Niewątpliwie to dopiero początki wirtualnej rzeczywistości, ale im szybciej zaczniesz z niej korzystać tym łatwiej będzie ci w momencie, gdy będzie ona już rozwinięta, Producenci rozwiązań VR i AR ciągle odkrywają nowe zastosowania dla swoich technologii. Co więcej, można wręcz powiedzieć, że inspirują się potrzebami marketerów i rynku.
Wirtualna rzeczywistość w marketingu to potężny oręż, jednak trzeba go stosować umiejętnie. Jeżeli nie jesteś do końca do niej przekonany pomyśl, że kiedyś nie było smartfonów, a dziś? Każdy ma taki telefon. To samo będzie z VR. Poza tym to dzięki używaniu VR w marketingu oraz w innych segmentach rynku ta technologia się rozwija.