Trudno przecenić rolę koloru w projektowaniu stoiska targowego. Kolor wzbudza emocje, odwołuje się do uczuć i pobudza do określonych zachowań – zarówno tych świadomych, jak i tych, z których nie do końca zdajemy sobie sprawę. Warto wiedzieć, jak działają na nas kolory i jak mogą wpływać na osoby odwiedzające nasze stoisko podczas targów. Choć zapewne w niewielkim stopniu, jednak zależeć od tego mogą dalsze losy naszych kontaktów biznesowych czy powodzenie produktów i usług wśród klientów.

Czerwony – to kolor o dużym ładunku emocjonalnym. Pobudza energię i stymuluje wyobraźnię. Kobietom z reguły bardziej podoba się czerwień o chłodniejszym odcieniu, mężczyźni wolą cieplejszą czerwień z odcieniem żółtego.

Żółty – numer jeden w przyciąganiu uwagi. W powodzi innych kolorów żółty najszybciej zwróci naszą uwagę – to właśnie dlatego stosuje się go na znakach drogowych. Lepiej go nie nadużywać, bo użyty w nadmiarze może sprawić, że odwiedzający nasze stoisko szybko poczują się nieswojo lub nawet zmęczeni.

Zielony – relaksuje. Sprawia, że ludzie czują się swobodnie w obcym otoczeniu. Przypomina nasze naturalne środowisko – zieleń roślin. W zależności od odcienia i nasycenia może uspokoić bądź pozytywnie pobudzić dawką soczystości.

Niebieski – uspokaja i pobudza wyobraźnię do marzenia. Nie jest odpowiedni, jeśli chcemy wykrzesać ze zwiedzających trochę energii, pobudzić ich do działania, jednocześnie kojarzy się z dość chłodnym i bezosobowym światem biznesu.

Czarny – to kolor władzy (wystarczy spojrzeć na rządowe limuzyny). Jest nacechowany bardziej „męsko” niż „kobieco”.

Biały – powiększa optycznie stoisko, uosabia czystość i szczerość, sprzyja otwartości, odpowiednio zaaranżowany buduje niezwykle nowoczesny klimat.

Szary – pobudza twórczość, ale może też kojarzyć się z brudem. Trzeba stosować go bardzo ostrożnie, najlepiej łączyć z otwartymi przestrzeniami i minimalistyczną stylizacją.

Brązowy – interpretowany jako nieformalny, nieoficjalny, raczej prywatny kolor. Według współczesnych trendów znajdzie zastosowanie przede wszystkim jako nawiązanie do natury, w drewnianych elementach wystroju.

Srebrny i złoty – zwykle używane do oznaczenia towarów ekskluzywnych. Kojarzą się z luksusem, co w niektórych sytuacjach jest pożądane, w innych jednak może odstraszyć przez skojarzenie z wygórowanymi cenami.

 

Polecane wpisy