Ogromne zainteresowanie imprezami wystawienniczymi sprawia, że każdego roku rośnie liczba podmiotów specjalizujących się w organizacji tego typu wydarzeń, a co za tym idzie – wystawcy mają coraz większy wybór. Szerokie spectrum możliwości istnieje dziś już w niemal każdej branży. Czym kierować się przy wyborze targów? 

Wybierając imprezę możemy brać pod uwagę dziesiątki zmiennych, ale przede wszystkim są to:

  1. wstępna selekcja – nawet jeśli jesteś wytrawnym bywalcem targów i co roku bierzesz udział w sprawdzonych wcześniej imprezach, przejrzyj nasz kalendarz targowy i zorientuj się w tym, co proponują poszczególni organizatorzy. Może warto spróbować czegoś nowego? Może Twoi klienci znajdują się w zupełnie innym miejscu, niż Ci się wydaje?
  2. rachunek sumienia – przeanalizuj dokładnie to, w jakim stopniu jesteś zadowolony ze swoich dotychczasowych wystąpieniach na targach. Jeśli uważasz, że nie zrealizowałeś założonych celów marketingowych i handlowych, bez skrupułów i sentymentów zmień imprezę!
  3. pozycja rynkowa – sprawdź, jaki jest zasięg danych targów, które firmy się na nich wystawiają, liczbę uczestników poprzednich edycji. Możesz również kierować się renomą danego organizatora, ale nie wpadnij w pułapkę! To nieprawda, że warto być tylko na targach organizowanych przez największe i najbardziej znane ośrodki – przede wszystkim bądź tam, gdzie Twoi potencjalni klienci.
  4. opinie ekspertów targowych – warto być na bieżąco z portalami tematycznymi, polecamy też stronę Polskiej Izby Przemysłu Targowego. Targi obfitują w konferencje, wykłady i seminaria, można samodzielnie zapytać wybranego eksperta, co roku pojawiają się też raporty – wiarygodnych informacji mamy dziś pod dostatkiem. Nic, tylko wybierać (ale z głową)!

 

Polecane wpisy