Podczas targowego rozgardiaszu masz zaledwie kilka sekund na to, by zachęcić potencjalnego klienta do zatrzymania się na Twoim stoisku. Twoja ekspozycja musi być zatem niezwykle atrakcyjna i przyciągająca wzrok. I wcale nie oznacza to monstrualnych wydatków!

Zazwyczaj powierzchnia stoiska rozpoczyna się od 10 m² i metraż ten dotyczy niemal połowy stoisk targowych. Kreatywność projektantów może jednak sprawić, że nawet niewielkie ekspozycje będą konkurowały z gigantami. Niezależnie od powierzchni nasze stoisko może być atrakcyjne, jeśli tylko będzie funkcjonalne.

Atrakcyjność

Wiadomo, że największe zainteresowanie budzą stoiska o dużej powierzchni. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie temu, byśmy, posiadając nieco mniejsze stoisko, nie mogli być równie atrakcyjni. Jest wiele sposobów na to, aby niewielkie stoisko było naprawdę ciekawe.

Czasem wystarczy ustawienie na środku ekspozycji stołu bądź gabloty z produktem, rzadko jednak tak zupełne oddanie sterów w ręce gości targowych przysporzy Ci tłumów. Ożywiać i uatrakcyjniać nasze stoisko możemy na wiele sposobów; doskonale nadadzą się do tego wszelkiego rodzaju prezentacje, quizy czy pokazy odbywające się na stoisku.

Również oświetlenie, grafika oraz materiał, z którego wykonana jest sama zabudowa, odgrywają kluczową rolę w tworzeniu odpowiedniego nastroju stoiska. Przez wiele lat rezygnowano z bogatego oświetlenia w celu zredukowania kosztów uczestnictwa w imprezach targowych, jednak trend ten uległ zmianie, odkąd zrozumiano, że światło jest jednym z najlepszych sposobów na zwrócenie uwagi gości targowych na stoisko i prezentowany na nim produkt.

Przede wszystkim – pomysł

Czasem warto zatrudnić dodatkowe osoby, których zadaniem będzie zgromadzenie wokół stoiska jak największej liczby ciekawskich. Na stoiskach spotykamy więc grupy taneczne, zespoły muzyczne, magików, kucharzy, którzy gotują, tańczą, śpiewają, czarują, ogólnie mówiąc, starają się przyciągnąć gości targowych w spektakularny sposób. Umieszczenie na stoisku takich czy innych osób czy elementów musi być jednak uzależnione od charakteru naszego stoiska, a przede wszystkim – naszej oferty. Wszystko, co dzieje się wokół produktu powinno z nim współgrać. Nawet jeśli wprowadzimy element przyciągający tłumy, nie osiągniemy zamierzonego celu, kiedy w żaden sposób nie będzie kojarzony bezpośrednio z naszą ofertą. Zgromadzony tłum zapamięta naszą ekspozycję, ale nie produkt czy usługę.

Atrakcyjność i pozytywny odbiór Twojego stoiska niewątpliwie zwiększy zainstalowanie w nim tak oczywistych już dziś elementów, jak monitory multimedialne, projekcje naścienne czy rośliny albo nasuwające skojarzenia z przyrodą drewniane konstrukcje.

To, czego na stoisku nie może nigdy zabraknąć, to – ludzie. Nie możemy pozostawić pustej ekspozycji, licząc na to, że kolorowe ściany i podświetlane gabloty wykonają za nas całą pracę związaną z udziałem w targach. To nie na tym polega. Nasze stoisko musi być żywe!

 

Polecane wpisy